wilmablogghund

Alla inlägg den 21 januari 2022

Av Wilma Border collie - 21 januari 2022 17:57

Ingen otrevkig storm som störde min och Basses nattsömn inte. Alltså sov vi gott hela natten.

Vanliga morgonrutinerna, ut på morgonrunda, hem för frukost och funderingar på vad vi skulle fördriva dagen med.

Enligt matte var det fortfarande väldigt halt överallt så åka till nån bra skog var inte att tänka på.

 

Gick ut för en planlös runda. Nåt skulle vi fördriva tiden med och helst hitta nånstans där vi skulle kunna vara lösa och springa.

 

Titta!! det är snö på isen alltså är den inte hal och dessutom har någon plogat på den, alltså håller den.

 

Nu ska vi dra på isrejs det var länge sen sist.

 

Började med en mycket viktig bryggkoll. De måste alltid inspekteras.

 

Nu ska vi ha skoj, massor med skoj.

 

Basse hittade en fastfrusen pinne som han absolut skulle äga.

 

Jag lekte en massa med min boll. Funkade hur bra som helst att leka med den på isen.

 

Basse han kämpade bra och lyckades få loss pinnen. Bra jobbat.

 

Såå sprang vi jag med bollen och Basse med pinnen. Himla roligt hade vi.

 

Lät Basse låna bollen en stund också.

 

Provade isrull. Jo det var okej men inte alls detsamma som rull i konstsnön.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på nu. Vi måste variera våra lekar.

 

Nu händer det bra saker i strandkanten.

 

Titta Mikko var ute och rastade sin matte och ville leka med oss. Perfekt vi tackar aldrig nej till flera kompisar.

 

Vi sprang massor och lekte, alldeles perfekt.

 

Jag såg att Mikko hade en boll och den ville jag prova.

 

Mycket bra och lekvänlig boll hade han. Han lånade Basses pinne istället. Perfekt byte.

 

Basse och Mikko tränade nån avancerad dans. Blir säkert ett bra nummer om de får träna lite mer.  

Lämnade isen. Jag provade ett bord. Gäller att ha koll på vilka som ger godis.

 

Bra Mikkomatte är lättlärd för hon begrep att jag var värd godis. Gott sånt fick jag.

 

Så visade vi Mikko hemligheten med omklädningshytten. Det blommade ost där.

 

Mikko blev väldigt glad över fyndet och städade noga bort allt. Ska inte finnas några spår.

Skulle gå vidare.

 

Hoppsan!! Detta är hundbadet och där finns det minsann öppet vatten. Hörde hur Basse och Mikko pratade om att inleda badsäsongen. Men människorna hade andra åsikter och dessutom var de fångar. Lite läskigt detta att bara en bit bort är isen rejält tjock och här är den död.

 

Dumma påhitt!! Vadå gå hem vi kunde ha fortsatt ha en massa kul i flera timmar till. Sa hej då till Mikko och gick hem till mej.

Käkade våra Dentastix och sen hade matte hörselhallucinationer. Påstod att vi snarkade i otakt igen. Dumheter vi snarkar aldrig vi bara sov väldigt gott.

I morgon är det lördag, då blir det förhoppningsvis en massa trevlig lek och viktiga hundsamtal med kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards