wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 april 2019

Massor med skoj idag också

Av Wilma Border collie - 28 april 2019 17:45

Blev en sån där toppenbra dag igen.

Söndag alltså dags att träffa ett gäng kompisar.

 

I väntan på att mina vänner skulle komma så roade jag mej på egen tass. Hoppade genom hindren, klättrade på det stora däcket bland annat.

 

Nä jag tänker inte alls åka rutschkana. Det är mycket lättare att springa bredvid den, detta upprepades många gånger eftersom matte inbillar sej att jag minsann ska åka igen.

 

Äntligen! Daisy och Gungun kom samtidigt. Perfekt nu har jag sällskap.

 

Jag och Daisy såg till att hålla Tommy sysselsatt. Vi fick hoppa genom hindren för att komma åt en boll som han hade.

 

Hörru, jag vill faktiskt ha den där bollen! Lyckades komma över den och lekte med den en liten stund innan jag kom på att jag skulle andra viktiga saker.

 

Jenna kom. Jag gratulerade henne ordentligt för hon var och ställde ut sej i går och hade fått höra  av domaren att hon är en mycket fin hund. Så klart hon är, hon är den snyggast corgie jag känner.

 

Alltså det här jättedäcket är superbra. Jag har minglat runt massor och lekt. Var varm så det var skönt att slappa lite i den svala sanden och skuggan som däcket ger.

  

Men jag var ute snabbt igen och minglade runt. Här med Jenna, Mimmi, Atle och Mikko. Mycket trevligt hade vi.

  

I dag var det många hundar som ville prova alla nya saker. Jag var minsann med och kollade. Vi håller på att få världens bästa lekpark.

 

Medan vi lekte och hade an massa annat för oss så skruvade Tommy och Mohas matte ihop det sista på gungbrädan.

 

Kolla texten på Mohamattes tröja. Sån här borde alla hundägda människor ha.

  

Så var det dags att inviga brädan. Först ut var Mimmi som klarade den med glans.

   

Jenna var misstänksam men hon fixade det självklart. Jag provade jag också men det blev bara skitbilder.

 

Atle provade och det gick hur bra som helst. Jenna hamnde INTE under den även om det ser så ut på bilden.

 

Snälla Atlematte kan du bjuda oss på nåt gott? Jo vi fick vi är världsmästare i att se utsvultna ut.

 

Går lika bra att vara två som använder den samtidigt. Var ännu fler hundar som provade men matte missade att fota.

 

Berner sennen Maxi hade skoj mest hela tiden. Rusade runt och lekte med oss alla.

 

Mimmi provade att gå slalom mellan konerna. Det finns nåt som passar alla hundar och jag hörde hur människorna pratade om att fler saker kommer. 

 

Vi hade ett antal gruppsamtal också där vi fattade ett mycket viktigt beslut. Ryktet gick snabbt och alla hundar var med på planen.

 

Vi hade bestämt att nu var det verkligen dags att dra till sjön och bada. Bara för människorna att hänga med.

  

Att Jenna ansett vatten som läskigt det har hon alldeles glömt. Hon slängde sej i ihop med Mikko och Maxi.

 

Taxen Herman som hade dykuppvisningar förra veckan hade ingen lust att dyka idag men han badade en hel del.

 

Mikko och Daisy har blivit superkompisar och har massor med skoj tillsammans.

 

Jag funderade på om jag skulle bada. Men så blötte jag tassarna och drack vatten, tyckte att det kunde räcka idag.

 

Så gick tiden alldeles för fort igen. Alla utom ett gäng Chihuahuor har gått hem, lekte lite med dom innan jag skulle hem. Somnade gott efter mina superoliga timmar med alla kompisar.

I morgon ska jag och Jenna hitta på nåt. Hört att matte pratar om nåt uppdrag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards