wilmablogghund

Alla inlägg den 25 januari 2022

Av Wilma Border collie - 25 januari 2022 17:47

Blev väldigt bra i går kväll. Basse fick sova kvar hos mej, alltså precis som det ska vara. Hade som vanligt en trevlig kväll tillsammans och sov gott i natt.

Gick på morgonrunda, hem och käkade frukost.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag. Med alla isiga vägar så är möjligheterna begränsade. Vi som egentligen har massor med bra skogar.

 

Jaha skidbacken, blir nog bra detta. Vi brukar kunna ha massor med skoj där.

 

Kom nu Basse nu ska vi springa och ha en massa skoj.

 

Jo visst rulla i konstsnö är underbart och nu har Basse äntligen fatta hur trevligt det är.

 

Res på dej!! Vi har faktiskt annat att göra.

 

Fick faktiskt övertala honom.

 

Om jag inte leker med bollar? Gör jag visst det, bara jag inte är ensam så är bollar superskoj.

 

Så här ska det vara, jag har bollen och Basse jagar mej. Mycket skoj lek.

 

Jag vann nästan hela tiden.

 

Men sen struntade vi i bollen för vi upptäckte att det skulle bli ännu bättre. Långt där borta kommer nån som vi vill träffa.

 

Vår saknade flockmedlem Alice kom ihop med sin matte. Perfekt och männikorna hade tydligen bestämt detta alldeles utan vår vetskap.

 

Ännu bättre strax efter Alice så kom Mikko och Tilly också. Mikko saknar vissa kroppsdelar så han tillhör de jag får träffa fast jag är fängelsekund. Perfekt nu är vi fem hundar som kan ha massor med skoj tillsammans.

 

Masor med skoj blev det. Mycket lek och trevliga hundsamtal alltså precis som det ska vara.

 

Lånade ut våran boll till Mikko, han hade en egen med sej som Basse snabbt snodde. Bra att kunna låna varandras saker.

 

Så här ska det alltid vara, ett gäng med kompisar och en massa trevligt.

 

Alicematte kastade faktiskt iväg bollarna till oss så vi kunde tävla om vem som hann först och vann bollen.

Men sen började det komma människovalpar som skulle åka pulka i skidbacken.

 

Jaha slut på allt skoj. Fångar och bara att gå tillbaka. Fast vi hann ha massor med skoj.

Hem käkade och somnade gott.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade en människa som ville umgås med oss. Mycket trevligt eftersom vi är väldigt ensamma.

Så för en stund sen så åkte Basse hem till sej, blir alltså en ensam natt för mej. Men jag lyssnade noga på människornas tråkprat och jag får hämta honom precis som vanligt i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards