wilmablogghund

Alla inlägg den 19 december 2018

Av Wilma Border collie - 19 december 2018 18:24

Började dagen med att åka till Eskilstuna. Matte var tvungen att fixa nåt tråk och helst innan stora julkaoset bryter ut.

   

Men öppna dörren!!! Jag vet att det finns köttbullar där inne.

   

Jo det fanns utsökta köttbullar som vanligt på min privata restaurang. Precis vad jag behövde, har inte käkat köttbullar på flera månader.

   

Människorna fikade på pratade tråk, jag käkade fler köttbullar. Bäst att passa på när det finns såna.

Sen skulle vi vidare. Jag fick passa bilen medan matte handlade nån tråkmat. Gick ganska snabbt för det var inte det kaos matte befarat.

   

Nästan hemma men matte hade den goda smaken att köra mot Ossys hemma och släppa ut mej. Nu ska jag leta spår.

   

Har spårat och min ypperliga nos säjer mej att Ossy ska finnas här.

   

Hallå Ossy!!!! Jag vet att du är här, kommer du ut och leker??

   

Turen var med mej, för Ossy blev utsläppt. Vi har inte setts sen sist vilket var för länge sen. Nu ska vi ha en massa skoj.

   

Titta djupt ner i mitt gap Ossy. Ser du att jag har käkat en massa goda köttbullar?? Tänkte att han skulle bli avundsjuk.

   

Övergick till att brottas och jag lyckades igen med att kasta Ossy i backen.

   

Eftersom Ossy inte fått köttbullar och behövde energi så fick han snutta på osttuben. Han använder den som napp och försöker alltid suga i sej hela innehållet.

   

Bestämde oss för att vi nog skulle dra i väg och kolla nånting i skogen. Tänkte göra det på tu man tass utan mattes inblandning.

   

Ja, ja vi kommer väl då. Men bara för att du kallade tillbaks oss så kanske vi missade nåt spännande.

   

Undrar varför det helt plötsligt växer en svans mitt på Ossys rygg?? Dessutom är den där svansen väldigt lik min.

   

Men vad gör du?? Finns väl inget skoj under snö och gammalt gräs.

   

Jag grävde upp Ossy så vi kunde fortsätta med en massa kul saker. Gräva ner sej det kan han göra när han är själv.

   

Detta är viktigt. Vi måste alltid inspektera varandras tänder. Som vanligt har vi alldeles perfekt tandstatus båda två.

   

Jakt är skoj, i alla fall sån här jakt där vi jagar varandra. Brukar avsluta dom med en rejäl brottningsmatch.

   

Jag visade min allra sötaste sida. Alla säjer alltid att jag är så söt och rar. Visst ser jag extra gullig ut på bilden? Egentligen leken skrämma Ossy.

   

Efter massor med skoj så hittade vi en gammal stubbe där det växte ost. Vi städade mycket noga. Ska ha koll på den här stubben i fall den kanske blommar igen.

   

Slut på det roliga. Enligt matte dags att åka hem för hon var hungrig och skulle göra tråk. Ossy han bad om benet och idag så behövde han inte sällskap medan han åt så jag kunde gå till bilen.

Åkte hem och sov gott ett tag.

   

Äsch! Jag kände för att hälsa på i den här affären. Så var det stängt! Kan det inte vara extraöppet bara för mej?

   

Kan jag har tur här då? Den där tillfälliga Pryl 7an verkar i alla fall lovande.

   

Hade tur det var öppet och ännu bättre jag blev bjuden på smarrig skinka. Gillar verkligen detta med att kunna hälsa på i mina affärer.

I morgon får jag sällskap. Essie som jag umgås med ibland ska hänga med mej i morgon. Tydligen måste hennes matte nåt viktigt och ska vara borta i massor med timmar. Essie behövde nån som kan vara med henne då och jag fick frågan. Så klart jag ställer upp för mina kompisar. Nåt skoj ska vi nog kunna hitta på.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards