wilmablogghund

Alla inlägg den 31 december 2018

Av Wilma Border collie - 31 december 2018 18:27

I går kväll så var jag med på TV. Ni vet inslaget om våra fantastiska hundträffar

Inser att jag gör mej lika bra i svensk TV som japansk.

https://www.svtplay.se/video/20555320/lokala-nyheter-sormland/svt-nyheter-sormland-30-dec-18-10-1?start=auto&fbclid=IwAR1zRX3KZxqJxZTiCyy_DXRkUNM_ArfFhRm2N7afJAZe-U69XivWCXicTgw

Detta är länk till programmet och inslaget kommer ett par minuter in.

Så blev det idag den där så kallade nyårsaftonen när människor för ett förskräckligt liv och skrämmer både vilda och tama djur och faktiskt andra människor också.

Skulle hitta på nåt på förmiddagen som var lagom tröttande.

Hamnade i min bil och hämtade upp Sigrid och Micco.

   

Nu är det märkligt. Vi har bara åkte till nära Ossys hemma. Han kom i sin bil ihop med sin husse. Vi var av nån outgrundlig anledning fångar i min bil. Ossy ville väldigt gärna ur sin bil, men han var fånge.

   

Han fick i alla fall sitt ben. Eftersom han har ont i ett ben ska han ta det lugnt ett par dagar, alltså inte en massa trevligt brottning med mej. Men han är nog snart bra igen så vi kan röja som vanligt.

   

Människorna försvann utom synhåll för oss. Vi satt i bilen och pratade om att det nog var nåt skoj blodspår på gång. Fast i skogen gjorde Sigridmatte märkliga saker.

   

Matte klädde en julgran med korvbitar och så där höll de på. Fast allt detta var vi synnerligen omedvetna om eftersom vi inte såg dom.

   

Till slut så blev vi utsläppta. Jag sa åt Sigrid och Micco att hänga med mej för jag var övertygad om att det skulle var nåt här inne.

   

Blev kallad på många gånger. Ja jag kommer vad du tjatar. Jag har faktiskt inte riktigt tid att kolla efter Ekorre just nu.

 

Här borde det vara spår. Har nämligen hittat såna här i bland. Alltså började vi leta efter bloddoften.

   

Vi letade och letade. Märkligt fanns inget spår fast vi var tre stycken som letade väldigt noga.

   

Eftersom vi till slut insåg att vi letade på fel ställe så gick vi tillbaka och bestämde oss för att kolla på ett annat ställe. Fortfarande så fanns det inga spår av blod, men över allt så doftade det av ostbitar, korv, skinka, köttbullar och mjukost.

   

Sigrid hittade ett träd där det växte en massa smaskigt.

   

Jag gick runt och plockade bitar av hårdost i blåbärsriset.

   

Micco han letade och letade och hittade allt möjligt smaskigt både högt och lågt.

   

Jag råkade höja nosen och då befann jag mej vid en blommande korvbuske. Insåg att vi hade hamnat i en fullkomligt magisk godisskog. Har aldrig varit i någon sådan förut.

   

Sigrid hon städade en massa hon hittade på marken.

   

Jag och Micco delade på ett köttbulleträd.

   

Kollade mer och på de mest oväntade ställen så fanns det.

Micco utsåg sej till förste trädstädare. Han hittade flera med blommor av olika slag,

   

Jag och Sigrid städade också träd.

   

En gran klädd med skinka, det har jag aldrig hittat. Ny erfarenhet att det kan växa sån på granar. Hade hittat granen med korv och trodde att den var den enda.

Vi hade fullt upp länge med att undersöka allt. Hela tiden dök det upp på märkliga ställen.

   

Detta var nog skummast av allt, nära huset som Terra brukar bo i så växte det skinka på en lyktstolpe.

   

Detta var sista stället, ett träd som blommade med mjukost. Alltså detta med att hamna i en godisskog och gå runt och hitta överallt. Vilken dröm det var. Dessutom fick vi jobba hårt för att hitta alla ställen I bland när det doftade hade nån annan redan varit där och tömt men då var det bara att kolla runt så fanns det nya ställen att hitta.

   

Dags att åka hem igen. Men Sigrid var bara tvungen att avsluta med rejäla rull. Finns det isiga fläckar så ska hon rulla på dom. Helst mycket och länge.

Skjutsade hem dom och hörde att vi ses nästa år.

Hemma så somnade jag, blir så skönt trött av att få ha använt både nos och hjärna ordentligt.

Ute smäller det rejält av och till. Jag bryr mej inte så länge jag får vara inne. Min sista kvällskiss lär bli snabb, jag bara kissar på närmaste gräsmatta och vill in igen.

Må alla få ett så smällarfritt nyår som möjligt. Jag ska nog spela ett par spel och greja med ett gott märgben.

GOTT NYTT ÅR till er alla.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards