wilmablogghund

Alla inlägg den 9 december 2018

Av Wilma Border collie - 9 december 2018 18:16

Dagen började mindre bra. Min mage var i olag så jag var ute på morgonrunda tre gånger. Bara för det så tog matte bort min mat. Inte nog med taskig mage jag ska svälta också!!

   

Jaha i dag slipper jag säkert allt vad hundnappning heter. Den här vägen brukar jag gå om jag ska till nån hemmaskog.

   

Nä ingen skog inte, men gatan som går förbi Susannes affär, Det är stängt sa matte, var det inte alls dörren var öppen så jag kastade mej in. Fick några välbehövliga godisbitar. Eftersom min frukost uteblivit var de extra välbehövliga.

   

Kollade torget där det tydligen också var julmarknad. Mycket ödsligt och inga trevliga hundskaer fanns det.

   

Hamnade vid Hembygdsgården. Behöver du min hjälp med vedträna? Tänkte att jag kan säkert passa elden eller nåt. Började nämligen förstå att risken för hundnappning var överhängande.

   

Jodå mina onda aningar besannades. Micco blev jätteglad över att träffa mej. Jag har inget emot honom men förstod vad som skulle hända.

   

Försökte liggstrejka. Tänkte att hundnapparen skulle förstå att det var synnerligen olämpligt att hundnappa mej. Eller att matte skulle inse att jag borde passa henne och Hembygdsgården. Hade ingen framgång, släpades i väg till skogen en sväng. Dötrist eftersom jag var fånge. Hade jag varit på fria tassar så hade jag minsann gått till matte.

   

Efter flera månader så blev jag släppt ur fångenskapen och fick gå till matte. Sigrid ansåg att hon skulle sitta i mattes knä och jag försökte klättra upp där. Hörde hur det skvallrades om att min mage fortsatt att bråka. Så klart den gör, jag blir stressad av hundnappning och tvingas till fångenskap. För övrigt så hörde jag hur matte pratade om att det varit extremt lugnt i dag. Alltså var hundnappningen fullkomligt onödig enligt mej.

   

Följde med Sigrd, Micco och Hundnapparen ut när de skulle gå. Träffade Essie igen. Trevligt tyckte jag, Micco han var inte alls säker på vad han tyckte om henne.

   

Var ett par timmar kvar så jag passade Hembygdsgård genom att sova under bordet. Inte kom det några jag känner heller.

Sen var det slut och matte packade ihop allt kvarvarande. Innebär att hon faktiskt tänker hålla sej hemma hos sin stackars hund nu.

   

Lämnade hem sakerna och sen skulle vi gå och fixa nåt. Vilken tur jag hade. På gatan kom minsann Jenna som blev alldeles överlycklig över att träffa mej. Nu var jag inte riktigt på humör för att leka eftersom magen fortfarande bråkade. Men hörde att i morgon då ska minsann Jenna hänga med mej ut. Blir säkert en mycket bra dag.

Matte gick till affären och handlade så jag skulle få nåt att äta.

Hemma serverades jag en yttepytte portion av rå nötfärs och morotspuré. Sånt är bra när magen bråkar. Ska få det ett par gånger till i kväll. Fast jag är mest trött nu och tänker sova.

Har dessutom hört att med tur får jag och Jenna göra nåt riktigt skoj i morgon. Hoppas det stämmer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards