wilmablogghund

Alla inlägg den 23 december 2018

Av Wilma Border collie - 23 december 2018 18:17

Tur att jag hade en massa skoj igår. Idag blev det en sån där halvtrist dag.

Kallt var det, men jag skulle ut och röra på mej nånstans.

   

Min bil användes och så blev jag skjutsad till ett ställe där jag inte varit på länge. Tänkte att med tur kanske jag skulle träffa nån att umgås med ett tag. Spår av andra hundar fanns det i massor.

   

Matte höll på och tog en massa fullkomligt onödiga foton av solen som behagat vakna.

   

Kollade av mer, mycket dofter men alldeles övergivet. Undrar om alla trevliga hundar som inte har en vegetarisk Grinchenmatte var hemma och käkade julskinka?

   

Tänk då i somras när det var så vidrigt ovädershett så länge. Då var jag här och badade en massa. Men nu har isen invaderat Båven så det gick varken att bada eller dricka vatten. Men kanske kan jag ägna mej åt trevliga rundor på isen senare i vinter.

   

Fortsatte att kolla vilka som hade rört sej här, flera hundar jag inte känner. Kände mej ensam så det hade varit trevligt att träffa nån.

   

Hm, här doftar det väldigt gott. Kan det verkligen stämma?

   

Jo tänk på en del gamla trädstammar så växte det köttbullar. Jag hittade självklart alla så det blev noga rensat.

   

Efter att ha kollat mer så fanns det på ytterligare ett ställe. Måste komma ihåg att ha ordentlig koll på det här stället. Kanske kommer det nya framöver.

   

Tänkte kolla andra ställen men kom fram till att det nog inte fanns nåt skoj där. Dessutom var det kallt och inte speciellt skönt ute.

Gick till min bil för matte skulle kanske, eventuellt, möjligen fixa nåt.

   

Jaha, ska jag tillbringa flera veckor i min bil? Hade det varit massor med bilar på parkeringen hade matte struntat i det här stället. Nu var det väldigt lite bilar så hon skulle in här, Vet minsann hur det är med henne och affärer. Fort ska det gå och så brukar det sluta med att hon har gått totalt vilse.

Nu var turen med mej, för det gick fort (matte avskyr att vistas på såna här ställen.) och konstigt nog gick hon inte vilse heller.

   

Åkte hem, såg hur det tillverkades ett paket. Antar att jag får julklapp i morgon. Så kom matte på att hon glömt något. Helt plötsligt så julpyntade Grinchen, menar matte. Detta är den enda julgrej som kommer fram.

En stor kula som har Sigge Svamphund målad. Den fick matte för en massa år sedan av den fantastiska katten Sören Fernströms husse och matte (det är matten som målat den).

   

Gick ut på eftermiddagsrunda. Kände mej fortfarande ensam, träffade en människa jag känner och blev bjuden på godis. Kollade om det skulle finnas färska spår av nån kompis, gjorde det inte.

   

Min boll kom fram så den sprang jag efter.

   

Jo jag hade skoj med den en stund. Är väldigt roligt att antingen springa efter den eller kasta runt med den själv.

Hoppas ni alla mina läsare får en riktigt bra jul.

God Jul till er!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards