wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2018

Av Wilma Border collie - 3 december 2018 18:11

Började som en sån där riktigt tråkdag. Försökte regna och jag skulle vara ensam och övergiven idag. Inga kompisar att hänga med.

   

Matte använde min bil och skjutsade mej till en skog där det var ett tag sen jag var. Kanske att det skulle finnas nåt skoj här.

   

Nå kommer du? Finns ingen anledning att dra benen efter sej och jag har en del att greja med.

   

Skulle kolla om det hade fötts några Bombmurklor. De kan visa sej denna årstid. Förra året så hittade jag såna i den här skogen vid denna tid. Nä ingenting de sover tydligen fortfarande.

   

Kollade av en del i skogen, allt var som vanligt. Inget hade hänt mer än att Vilda grisarna bökat upp på en del ställen.

   

Här då? Nä inga Bombmurklor här heller enligt matte kommer de nog i vår.

   

Tröstade mej med ett ostträd, gäller att hitta saker som förgyller tillvaron en dag med regn och tråk.

   

Träffade en märklig varelse också, men den var inte intresserad av att umgås med mej inte.

   

Så råkade matte berätta vad som var på gång. Men kommer du nån gång?? Jag har bråttom och ska till bilen nu.

   

Så klart jag hade bråttom från skogen. Matte råkade säja att vi skulle åka och fylla på Ossys sinande benförråd. Tänk att träffa honom och hans ben är slut, det vore katastrof.

   

Jag kollade som vanligt av lösgodiset och snodde några smakbitar. Som vanligt säljer min allra bästa Grisöronaffär alldeles utsökt godis.

   

Snart jul så jag undersökte vad de säljer för ben. Tänkte att Ossy ska få julklapp av mej och jag tror jag vet vad jag ska köpa till honom. Kollade runt en del på sånt som jag tänker önska mej också.

   

Människor måste ha nån världsmästartitel i tråkprat. De bara pratade och pratade en massa ointressant.

   

Men titta här bruna ben. De här kan jag minsann tänka mej att köpa. De där vita som Ossy älskarvill jag inte ha men dessa verkar goda.

   

Kollade en del mer, de har minsann färdiga julklappar också. Doftade väldigt gott från dom. Men julklappsinköp det blir det en annan dag. Kan rekommendera hundar att önska sej julkallapr från Flens djurcenter.

   

Magnus ser du mej?? Jag har shoppat klart och är så sugen på mitt shoppinggodis.

   

Självklart fick jag det. Bland det allra viktigaste med att handla här.

Åkte hem och var hemma en stund så skulle jag ut igen.

   

Trevligt jag träffade Jenna igen. Vi skulle gå en sväng tillsammans.

   

Jenna är ju bara valp ännu men hon har utsett mej till sin stora idol här i livet. Jag har minsann planer för en massa viktigt som jag tänker lära henne.

   

Jenna vill kramas med mej och det kan hon få göra.

   

Jag snodde hennes pinne och höll mej på lagom avstånd, jag var på fria tassar men Jenna fick vara fånge eftersom vi var på Heden

   

Så har hon en liten människovalp också. Såna är skoj typer så vi hade dragkamp med honom om en pinne bland annat.

   

Jodå vi är kompisar. Hörde nåt trevligt, i morgon så ska Jenna hänga med mej till skogen. Var nåt strul på hennes mattes jobb så jag lovade att ställa upp och ta hand om henne.

Tror det kommer att bli en bra dag i morgon. Vi kan säkert hitta på en massa skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards