wilmablogghund

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Wilma Border collie - 24 december 2018 18:14

Jag har haft en alldeles perfekt julafton. Ibland är det väldigt bra med vägar som är skridskobanor och en massa minusgrader.

Ena planen för idag ställde matte in redan i går för båda de vägar som skulle ha kunnat användas såg ut som skridskobanor. I stället fanns det en annan plan för min skogsrunda. Men den ställdes in i morse för det var alldeles för många minusgrader för det matte tänkt.

   

Ska i alla fall ut och hitta på nåt ett tag. Hade tur för jag träffade Dixie på Heden.. Trevlig med umgänge en stund efter min ensamma dag igår.

   

Dixie kände minsann att det doftade köttbullar från mattes ficka. Självklart så bjöd jag henne på såna. Sen skulle vi åt varsitt håll.

   

Jag tog vägen genom Tråkskogen, tänkte att jag kanske skulle hitta nåt spännande.

   

Perfekt! Eftersom det är kallt så tillverkas det en massa mer snö till mej. Tänk vad många sköna rull jag ska ta i den sen. Konstgjord snö är mycket bättre är natursnö när jag vill snörulla.

   

Trodde, tänkte och hoppades men inte såg jag till Ossy inte. Hade hoppats på en massa trevligt julbus.

   

Gick in i skogen och hörde att matte pratade om att den ser väldigt bra ut. Nåt om barmark och lite varmare hörde jag också. Tror jag vet vad hon planerar.

   

Tänk jag hittade köttbullebitar i en gammal ihålig stubbe. Måste komma ihåg att ha koll på den här stubben. Sen ville jag gå tillbaka. Fick min vilja igenom.

   

Mycket bra val att vända för nu ser jag precis hur alldeles underbart bra det kommer att bli.

   

Så där nu ska jag och Ossy ha massor med skoj julbus. Alldeles perfekt och precis vad jag längtade efter.

   

Vi lekte massor, lika skoj som alltid. Vi kan inte umgås för mycket.

   

Hörru det är faktiskt julafton så vi borde få julgodis. Självklart så fick vi.

   

Sen fortsatte vi med en massa skoj lek.

   

Hittade köttbullebitar på ett ställe. Finns inte minsta smula kvar, hoppas det växer här igen.

   

Vi hade en massa att prata om också. Men det är sånt som bara gäller mej och Ossy, men givande samtal var det.

   

Lekte mer och så hittade vi en ostbjörk också. Den städade vi så den är helt ren igen.

   

Sen efter massor med skoj så bad Ossy om sitt ben vilket han fick.

   

Jag hade planerat att kolla om det fanns nån Ekorre att prata med. Men du kom Rick springande. Han rastade sin matte och letade efter nån som ville leka en stund. Så klart det blev lek med honom också.

   

När Ossy ätit upp benet så lekte vi alla tre en stund. Sen önskade vi Ossy en bra fortsättning på dagen. Jag bestämde mej för att ha sällskap med Rick tillbaka.

   

Vi lekte mer och hade skoj dragkamper om en pinne vi hittade. Rick berättade att han var väldigt glad över att ha fått leka ett tag eftersom han kände sej ensam.

   

Skildes från honom och då träffade jag Inez. Pratade en stund med henne också. Kändes väldigt bra detta att ha träffat flera kompisar.

   

Hemma så fick jag julklapp. Det är jätteroligt att öppna paket.

   

I paketet så fanns det ett nytt aktivitetsspel. Dessutom var det laddat med godis så jag kunde testa det direkt. Såna kan jag aldrig få för många av.

   

Så var det ett par påsar med godis också.

   

Mitt favoritgodis och kycklingpinnar med extra mycket kyckling på. Alldeles perfekt julklapp.

Katterna fick extra smarrig lunch och så har de fått några sticksar som de älskar också.

Alltså har min julafton varit alldeles perfekt med en massa skoj med mina vänner och väldigt bra julklapp.

Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen, om jag har tur får jag köra nån mer vända med nya spelet.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards