wilmablogghund

Alla inlägg den 5 december 2018

Av Wilma Border collie - 5 december 2018 18:17

Trodde faktiskt att jag skulle få trevligt sällskap idag också. Men så var det inte, jag skulle vara stadshund enligt matte.

   

Fördelen med Eskilstuna är min privata Köttbullerestaurang. Nu är det bråttom och jag hoppas att det är servering för jag är hungrig.

   

Jodå mattes mamma hade tagit fram såna till mej. Förklarade att jag inte ätit nåt på massor med dagar så jag fick.

   

Sen medan människorna fikade så såg jag till att få mer köttbullar. Gäller att passa på och äta när tillfälle ges. Vet inte när jag får mat igen.

   

Så skulle jag vara stadshund. Var faktiskt länge sen jag gick på Eskilstunas gator senast, håller helst till i alla mina skogar.

   

Mycket hanar finns det i alla fall. Nu är jag inte så där superintresserad av dom längre, men bra att ha koll inför kommande lukta gottperioder.

   

Tänk Eskilstunaån har ingen is. Funderade på om jag skulle få prova vattnet men det var bara att glömma enligt matte. En massa ursäkter om för strömt, för kallt och en massa annat.

   

Matte skulle göra nåt tråk och jag skulle passa hennes mamma. Nu litar jag inte på att hennes mamma inte planerar för hundnappning så jag satte mej och ökade vikten till några ton. Blir omöjlig att rubba då, mycket smart drag av mej.

Matte återkom ganska snabbt. Sa hej då till hennes mamma som skulle göra tråk hon med.

   

Här bor minsann Ann Marie, undrar om jag ska hälsa på? Verkade alldeles övergivet och dessutom påstod tråkmatte att vi inte hade tid.

Åkte hem och hade tråkigt medan matte höll på med en massa tråk. Vet att det väntar en tråkhelg för mej för matte tänker vara på julmarknad på Hembygdsgården här. Därför håller hon på med en miljon tråksaker.

   

Gick ut för eftermiddagsrunda. Matte tog fram min bästa boll så jag lekte en massa med den.

   

Hade riktigt skoj med den ett tag innan jag kom på att jag skulle annat.

   

En bit bort hittade jag Ossyhusse och nån mer som jobbade med nåt. Fick godis och funderade på att fråga efter Ossy.

   

Tjoho Ossyhusse kan trolla!!!!! Han öppnade bildörren och ut kom Ossy. Perfekt för matte hade visat mej bilder där Jenna minsann träffade Ossy på förmiddagen.

   

Nu tar vi och leker en stund va? Det var faktiskt länge sen, i alla fall ett par dagar sen sist.

   

Blev en massa skoj lek naturligtvis.

   

Så där kan du ligga. Dänga Ossy i backen är skoj, så pratar vi inte om att jag åker i backen lika ofta. Det som inte finns på bild har inte hänt eller hur det nu var.

   

Passade på att ha ännu mer skoj för vem vet när vi ses igen? Kan ta alldeles för många evigheter.

   

Sen började Ossy klättra på matte och rota i hennes fickor. Dags för benet eftersom vi var klara för stunden. Fast jag hörde att matte pratade med Ossyhusse så det finns hopp om att vi ses snart igen.

   

Här bor minsann Jenna. Jag hade gärna hämtat henne när jag passerade. Men enligt matte så ska jag hämta henne på fredag och så var det tjat om att måste gå hem och göra saker.

Gick hem och sov medan matte fortsatte med tråksakerna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards