wilmablogghund

Alla inlägg den 21 december 2018

Av Wilma Border collie - 21 december 2018 18:36

Var synnerligen spännande att gå min morgonrunda. Det var ett par minusgrader och så regnade det. Matte stapplade fram med extraklor på kängorna och jag som är fyrbensdriven hade ibland svårt att stå på benen.

Men jag klarade av rundan utan några halkolyckor.

   

Så skulle jag på min längre runda. Använda bilen var inte att tänka på så jag skulle hålla mej i hemmaskogar. Synnerligen ödsligt ute och nästan inga bilar. De flesta lät nog bli att köra bil eller gå ute eftersom det fortfarande var extremt halkigt.

   

Nådde Heden som inte var halkig och där framme ser jag nåt. Detta kan bli bra i min ensamma tillvaro.

   

Jodå jag hittade både Rick och Inez. Nu har jag chans till sällskap ett tag.

   

Blev en hel del lek med dom. Gäller att passa på när jag har tillfälle.

   

Gick med dom genom Tråkskogen, passade på att springa och leka en del där också. Hade riktigt skoj särskilt med Rick.

   

Fick ost av Inezmatte. Gäller att hålla sej framme så man hinner med att få nån slick i alla fall.

   

Jaha, där gick dom och jag ska en annan väg. Ensam igen, typiskt.

   

Jag var ensam i kanske 30 sekunder för sen kom Ossyhusse åkande, stannade och ur bilen kom Ossy. Perfekt! Nu kan vi leka och ha en massa skoj.

   

Ossy han kom minsann ihåg att det växte köttbullebitar i den här krukan för ett tag sen. Besvikelsen var stor när det inte växt några nya där idag Usel köttbullekruka.

   

Vi diskuterade vad vi skulle hitta på för nåt idag.

   

Kom fram till att det var lika bra att börja med att tanka energi så vi skulle orka med en massa skoj sen.

   

Men res på dej! Vi skulle leka så ligg inte där och sprattla.

   

Fick upp Ossy så det blev en massa skoj lek och brottning. Precis lika roligt som alltid.

   

Du Ossy ska jag berätta en hemlis för dej? Fast du får inte tala om för matte att jag skvallrat.

   

Jag berättade att i går var jag i allra bästa Grisöronaffären och köpte julklapp till honom. Titta så glad han blev över det. Han är min allra bästa kompis så det är klart att han ska få paket från mej.

   

Testade en ny lek. Hoppa över liggande Ossy. Jätteskoj. Tyvärr missade matte att få bilder på när jag flög över honom.

   

Sen bad jag Ossy att han skulle prata med matte. Tänkte att han nog skulle vara bättre på att framföra vad vi ville och önskade.

   

Jodå han lyckades. Det blommade helt plötsligt ost på den där gamla högstubben. Precis vad vi behövde eftersom det var dags för energipåfyllning.

   

Så provade jag att snörulla i natursnö. Ossy gör det hela tiden men jag föredrar den konstgjorda vid skidbacken. Jo den dög men jag föredrar fortfarande den konstgjorda.

   

Ligg inte där, vi ska fortsätta ha skoj. För rätt som det är så kommer matte att påstå att vi ska vidare.

   

Jo det blev en massa mer skoj. Men sen ville Ossy ha sitt ben och vi hade faktiskt lekt massor och länge.

   

Gick vidare, blev tvungen att göra en instas som spårhund. Matte hade lyckats tappa extraklorna på ena kängan. Jag hittade dom utan problem, fick självklart beröm och godis.

   

När jag passerade Heden igen så hade jag tur och träffade min allra bästa godisutdelare. Perfekt.

Gick hem och sov.

Ut på halkig eftermiddagsrunda. Hälsade på i den tillfälliga Pryl 7an och önskade God jul.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon är det lördag och hundträff igen. Tänker ha massar med skoj med alla kompisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards