wilmablogghund

Alla inlägg den 1 december 2018

Av Wilma Border collie - 1 december 2018 18:18

Undrar om lördagar kan avskaffas tills jag får gå på hundträffarna igen? Jag är mycket väl medveten om att det är lördag idag och inte hade matte glömt bort att jag doftar alldeles oerhört gott heller.

   

Skulle på en längre runda nånstans, var ingen idé att åka för det är säkert jägare i mina bra skogar.

Jo jag tänkte att vi skulle ta den här vägen. Kan du glömma fick jag höra. Synd att jag var koppelfånge annars kunde jag ha tagit saken i egna tassar. Typ skyllt på att jag visste att Ossy var sugen på ben eller nåt.

   

Alldeles övergivet vid sjön också. Fanns inga att leka med och min boll den blängde jag bara på. Tror att jag för tillfället har slutat leka med bollar.

   

Tog spårvägen. Jag hör minsann hur alla mina kompisar håller på och samlas. Varför är sjön med svag is i vägen.

   

Där borta på andra sidan är de och de kommer säkert att ha massaor med skoj medan jag får vandra här ensam och övergiven.

   

Fick i alla fall tröstost av matte när jag hoppade upp på de bra godisställena.

   

Kollade skogen. Hade inte hänt nåt direkt. Inga snygga hanar hade besökt den, bara en del spår efter Hälge Rådjur och Räv.

   

Blommade faktiskt ost på en trädstam. Den här brukar vara gabska säker vad det gäller blomning denna tid. Finns inget kvar.

   

Så kunde jag jobba som svamphund. Hittade kantareller, de syns vid mina tassar.

   

Här är de, men de bor kvar i skogen eftersom de var för gamla men jag fick i alla fall ost och beröm för väl utfört jobb.

   

Bara en liten bit bort så visade jag att jag minsann kommer ihåg att Vinterskivling lönar sej att markera. Självklart blev det ost.

   

Tyvärr var de bara några stycken så de bor också kvar i skogen. Kan säkert hitta fler nån annan dag.

   

Gick vidare, var totalt händelselöst. Funderade mycket på allt skoj som säkert hände på hundträffen.

Kom på att det var ett tag sen jag kollade den här delen av min Sörmlandsledsetapp. Matte höll med om att vi ska kolla den men det var inte aktuellt i dag. Enligt tråkmänniskan så ska vi göra det nån annan dag. Kan faktiskt ha hänt en massa och tänk om det trillat träd så inte vandrande hundar kommer fram?

   

Gick i kanten av Tråkskogen. Hittade tomtar där, såna fanns det en massa runt förra julen och nu har de återkommit.

   

Om man tittar ordentligt så finns de både här och där. Kanske ska kolla det där ordentligt nån dag.

   

På väg hem så hade jag tur och träffade min allra bästa godisutdelare. Perfekt eftersom jag behövde energi. Gick hem hade tråkigt medan matte höll på med massor av tråk. Begriper inte varför människor alltid ska göra så mycket tråk.

Lika trist eftermiddagsrunda. Hoppas på en bättre dag i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards