wilmablogghund

Alla inlägg den 6 december 2018

Av Wilma Border collie - 6 december 2018 18:24

Verkade som om det skulle bli en ensam dag igen.

När jag skulle på långrunda försökte jag gåt åt Jennas hemma men misslyckades. Fick bara höra att jag får vänta tills i morgon.

   

Hoppade en del på stenarna vid Heden. Ger i alla fall belöning och jag fördrev en del ensam tråktid.

   

Gick i skogen, kollade men såg inget av värde, verkade som om det bara var jag ute i hela Malmköping.

   

Fast nu dör isen på sjön igen. Kanske återkommer badsäsongen snart?

   

Nä ingen Ossy vid sitt dagis. Elände jag skulle alltså få fortsätta vara ensam och övergiven.

   

Detta är Frostvaxskivlingar. De kommer väldigt sent och nära Terras stuga växer det massor.

   

Jag markerade dom snyggt och fick ost för väl utfört svamphundsjobb.

   

Så hände det. Ossyhusse kom med sin bil och ur bilen rusade Ossy. Han hade blivit alldeles tokig när han fått syn på mej.

   

Slut på min bedrövliga ensamhet, nu ska vi ha skoj. Ossy behövde inte följa med sin husse utan fick stanna och umgås med mej istället.

   

Kollade Terras stuga, fortfarande lika övergiven. Jag berättade för Ossy att matte påstår att det tar massor med månader innan hon kommer. Tycker faktiskt att det gått massor med månader redan. Men människor har nån annan märklig tideräkning.

   

Fast Ossy han ställde sej fint och bad matte ta en bild till Terras människor. Nåt tack för alla goda ben han får av dom.

   

Passerade de där Frostvaxskivlingarna igen. Kombinationen matte, svamp och hund slutar alltid så här. Vissa svampar har Ossy tränat på förut, men inte denna.

   

Ja, ja Ossy nosade på svampen, men jag kan dom alltså ska jag också ha belöning allt annat är djup orättvisa.

   

Nä nu tar vi och röjer loss ordentligt ett tag va? Har inte brottats rejält på några dagar.

   

Men kan du inte stå på benen?? Så svårt är det inte att hålla reda på fyra ben. Res på dej så fortsätter vi.

   

Så berättade jag en del skoj saker för Ossy. Han är lättroad för han gapskrattade åt allt jag sa. Vi har roligt ihop.

   

Hoppsan!! Borde inte förekomma bilder där jag åker i backen, föredrar dom där jag slängt omkull Ossy.

   

Jag var uppe lika snabbt så vi fortsatte att ha så där skoj som bara vi har.

   


Hoppsan! Gick du sönder när jag fällde dej? Nä det var ingen fara Ossy fick ordning på sina kroppsdelar så vi kunde fortsätta roa oss.

   

Klättra på stockarna var länge sen och det brukar ge belöning. Ossy skulle självklart vara värst och såg till att befinna sej högst upp.

   

Hm, detta var nåt nytt. Har aldrig växt ost på stockarna förut. Vi rensade väldigt noga. Är inte bra om andra hundar passerar och kommer på att det kan växa ost där.

   

Jaha så var det dags då. Detta är Ossys benblick och dessutom klättrar han på matte för att försöka hämta ben i hennes jacka. Vet inte om han tror att det kanske finns ett stort förråd i fickorna.

   

Gick vidare. Passerade skidbacken. Var ganska varm efter allt skoj så jag gjorde en massa sköna svalkande snörull. Tänk om den här snön funnit i somras när det var så ovädershett, då hade jag nog bott här.

   

På Heden hade jag sån tur att jag mötte min allra bästa mänskliga godisautomat. Mycket trevligt och gott godis fick jag.

Gick hem och övervakade mattes tråkgöra. Men nu verkar det som hon är klar med allt sånt.

På eftermiddagsrundan hittade jag en ny affär. Elisabeth som hade bästa Pryl 7an förut har en som bara ska vara öppen denna månad. Men jag tänker minsann hälsa på där ofta.

I morgon ska jag hämta Jenna, planerar för att visa henne nya ställen. Hon har massor att lära sej och jag kan alla bra ställen för oss hundar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards