wilmablogghund

Alla inlägg den 15 december 2018

Av Wilma Border collie - 15 december 2018 18:07

I morse så visste jag självklart att det är lördag idag.

   

Efter min morgonrunda såg det ut så här, det är lördag och jag tänker INTE bli blåst på det som väntar. Låg alltså så här och passade dörren i ett par veckor innan matte ansåg att det var dags att gå.

   

Titta jag har minsann träffat Sigrid, mycket trevligt och lite längre bort kommer Micco släpande på sin matte. Mycket trevligt men jag drabbades av onda aningar. Tänk om jag skulle bli blåst på hundträffen och drabbas av hemsk hundnappning igen?? För att vara på den säkra sidan så passerade jag Hembygdsgården väldigt snabbt och hade stenkoll på att matte inte försökte avvika.

   

Nu kan jag koppla av, jag lär inte bli hundnappad men istället har jag väldigt, väldigt bråttom.

   

ÄNTLIGEN!!!!!!! Det är dags för hundträff och Sigrid slängde sej om halsen på Ossy i ren lycka.

   

Jag och Ossy passade självklart på ett leka en del på tu man tass innan alla andra kommer.

   

Var inne hos Ossy ett tag för människorna skulle fika. Men vi hundar såg minsann till att få godis från Ossyhusse.

Ossy håller på och tränar på en ny grej, hämta sin husses tofflor. Superduktig var han, men matte missade att få det på bild.

   

Jag var knähund hos Ossyhusse en stund. Berättade om hur fruktansvärt eländigt dötrist jag har haft det på lördagarna medan jag luktade gott. Han förstod mej fullständigt.

   

Gick ut och det hade kommit en del kompisar. Nu ska jag minsann ta igen allt jag missat under de trista lukta gottveckorna.

   

Som varje gång så kom det nya hundar. Här en trevlig Tollarkille som inte varit med förut. Han blev snabbt en i vårt stora härliga gäng.

   

Jag lekte massor med alla. Så här ska det alltid vara. Massor med kompisar att ha så här superskoj med.

   

Så kom det en Leonberger som jag inte heller träffat. Leonbergerkillar är stora. Men han var en bra kompis han också.

   

Rottis Amber har humor, hon visade en massa skoj saker i mitt öra medan vi lekte. Vad hon sa det stannar självklart mellan henne och mej.

   

Hur går det här då? Behöver jag vara polis eller klarar ni er?? Ingen fara, det var bara en massa skoj lek så jag behövde inte ingripa.

   

Kom ytterligare en ny hund på sitt första besök. Självklart var hon lika välkommen som alla andra. Alla hundar ska vara med i vår stora och härliga gemenskap.

   

Sigrid hon satt mest och var sur, den här försökte bli kompis med henne men se det ville inte alls sura Sigrid. Hon går på hundträffar för att umgås med människor hon.

   

Jag fick faktiskt lova att vara polis några gånger. Typ lära Sigrid att man uppför sej trevligt.

   

Sen fortsatte vi att ha skoj. Var precis som det ska en massa lek, springa i flock, intressanta diskussioner och allmänt mingel.

   

Här syns det hur enorm den där Leonbergerkillen är. Alla andra ser pyttiga ut bredvid honom.

   

Fortsatte att ha en massa skoj, jag som har tre veckor att ta igen dessutom. Gäller att leka med alla och hinna prata också. Hörde en del skvaller från mina missade träffar, tydligen hade alla haft superskoj även på dom.

   

Du och jag Amber, vi har mycket att prata om och en massa skoj lek också.

   

Micco minglade runt lite medan Sigrid fortsatte att se ut som om att leka det är minsann långt under hennes värdighet. Men ofta såg det ut så här.

   

Om man inte rör på sej så blir det kallt. Men Micco värmde sej under Ossyhusses jacka en stund.

   

Som vanligt gick tiden alldeles för fort. Alla kompisar har gått hem och Ossy har bett om sitt ben. Nu tar det en hel lååååång vecka till nästa gång. Fast har jag tur så träffar jag säkert Ossy nånting i veckan och kan leka en del.

   

Passerade skidbacken på väg hem, passade på att snörulla en del. Var bra varm efter allt skoj.

Hemma så somnade jag gott och drömde om allt skoj som jag hade idag.

Må nu veckan gå väldigt snabbt så det snart är lördag igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards