wilmablogghund

Alla inlägg den 20 december 2018

Av Wilma Border collie - 20 december 2018 18:24

Idag har jag sluppit vara ensam.

När jag gick ut för morgonrundan så träffade jag Essie med matte. Essies matte var tvungen att åka till nån människoveterinär i massor med timmar så Essie skulle få hänga med mej. Vi gick en runda tillsammans och sen gick vi hem till mej.

Gick hur bra som helst, mina katter blängde på henne och höll sej undan.

   

Nu ska vi ut och åka. Essie fick låna Sigrids bilsele så hon kunde åka säkert, de är i samma storlek.

   

Trevligt, här har jag inte varit på flera månader. Har alltså mycket att kolla och ännu mer att visa Essie.

   

Essie hon tyckte att det luktade fruktansvärt spännande överallt. Jag höll med henne för under min långa frånvaro så hade det hänt massor på doftfronten.

   

Fast jag drömde om bättre tider. Tänk sist jag var här så gick det minsann att dricka vatten och bada lite. Nu var det invaderat av is.

   

Fast längre bort var det öppet vatten Essie hon gjorde allt för att komma ner till vattnet.

   

Alla dessa änder trodde hon att hon skulle bli kompis med. Jag antar att såna är precis lika asociala som Ekorrar.

   

Vi kunde inte vara på fria tassar eftersom järnvägen går alldeles nära och det kommer såna här eländiga tåg precis hela tiden.

   

Sist jag var här så var alla de här Svaveltickorna fina. Nu var de bara döda. Men de växer alldeles för högt upp så de gick inte att plocka när det var unga.

   

Fortsatte och jag och Essie hade en massa intressanta hunddiskussioner. Jag hade en hel del att berätta för henne om bra hundkunskaper och vad jag trodde att vi skulle göra sen.

   

Försökte lära Essie att det är lönande att hoppa upp på bänkar. Fast jag valde visst en synnerligen isig bänk så det gick inget bra.

   

Men Essie fick ost bara för att hon hade försökt.

   

Vägen var skridskobana och den här sjön var också oanvändbar. Dessutom blåste det isande kallt så enligt matte skulle vi gå till bilen.

   

Var väl det jag visste!!!! Nu Essie ska jag lära dej hur man shoppar i allra bästa Grisöronaffären.

   

Presenterade Essie för Magnus som äger affären. Viktigt att ha en bra relation med den som äger bra butiker.

   

Vi kollade en massa saker och allt käk som finns där. Matte smusslade med alla möjliga prylar.

   

Så dags för det väldigt viktiga shoppinggodiset. Önskade God jul och hörde att det nog tar till nästa år innan nästa shoppingrunda. Känns mycket avlägset.

Åkte hem och Essie skulle vara kvar hos mej ett par timmar till.

   

Titta här Kleptoman Leya ser nästan normal ut. Enligt matte är det extremt svårt att få nån vettig bild på henne.

 

Fast egentligen var hon fullt upptagen med att stirra på Essie som somnat gott på golvet. Det tog på krafterna att hänga med mej i en massa timmar och uppleva en massa nytt.

Sen ringde hennes matte och det var dags för henne att gå hem till sej. Jag tackade för att hon hållit mej sällskap under dagen.

I morgon blir jag visst ensam igen om jag inte lyckas hitta kompisar ute.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards