wilmablogghund

Alla inlägg den 17 december 2018

Av Wilma Border collie - 17 december 2018 18:19

Ännu en sån där eländig ensam dag väntade idag. Jag är faktiskt väldigt social och behöver träffa mina kompisar varje dag och helst hela tiden.

   

På väg ut på en längre runda. Träffade en av mina nya kompisar, hon var med på hundträffen i lördags så vi hälsade och pratade lite med varandra.

   

Heden var alldeles övergiven, men jag lekte en del med bollen, Hade riktigt skoj ett tag.

   

Passerade Ekorrskogen, men det var fortfarande alldeles övergivet. Tror att alla Ekorrar har flyttat till nån annan skog, gäller bara att hitta den.

   

Vid sjön så ägnade matte sej åt tråk. Ta tråkbilder på snöig vass, finns väl viktigare saker att göra.

   

Jag planerade jag. Hon var som sagt upptagen och jag bestämde mej för att ta saken i egna tassar.

   

Jag är försvunnen, hade vi varit nån annanstans hade matte säkert fått panik. Men det var bara att följa mina spår i snön.

   

Hade väl inte tid att vänta på nån långsam människa inte. Jag drog till Ossys dagis och självklart hade jag hittat honom. Tänker minsann inte vandra runt ensam.

   

Eftersom vi inte hade umgåtts sen i går blev det massor med trevlig lek. Gäller att passa på när vi ses.

   

Så visade det sej att matte minsann hade en ny osttub med annan smak på osten. Alldeles utsökt kom vi fram till efter ordentlig provsmakning.

   

Hittade en ostall också. Här har det aldrig blommat ost förr, men vi rensade den självklart ordentligt.

   

Drog runt en stund, lekte och kollade en massa. Gick ner till sjön och provade en båt. Bra båt, den gav belöning.

   

Sen lekte vi mera. Skoj hade vi.

   

Äsch, lika bra att fortsätta ha skoj. Vem vet när vi ses igen? Det kan ta alldeles för många dagar om vi har otur.

   

Så var det dags för Ossys ben. Han la sej med det och matte hade nån plan om att gå den där vägen vi skulle ha gått i går.

   

Bara det att bakom Terras stuga har jag ett bra ekorrträd. Stack och kollade det och Ossy han ville inte alls vara själv så han kom efter mej.

   

Benet det bar han runt på. Tydligen var det viktigare att ha koll på mej än käka ben.

   

Slutade så här. Jag väntade medan han käkade ben. Tog tid, massor med tid innan han var klar och jag var ganska uttråkad till slut men vad gör man inte för sina vänner.

   

Ossy han tänkte fortsätta hänga med mej, så jag försökte lämna honom vid dagis. Jo då han gick dit för att sekunden senare komma rusande igen. Dagis där tänkte han inte alls vara.

   

Gjorde ett nytt försök. Misslyckades Ossy vägrade och kom tillbaka.

   

Han hängde med till skidbacken och gjorde allt för att få fortsätta hänga med mej. Hade han fått så hade han säkert hängt på hem till mej.

   

Matte har sagt att han ska gå till dagis. Titta på stackars Ossy, han blev omgående djupt deprimerad.

   

Jag följde med honom mot dagis. Då bestämde sej Ossy för att om han klättrade upp på stockarna så kanske han skulle slippa dagis. Beröm fick han och ost men fortfarande hette det gå till dagis.

   

Efter många vändor, mycket prat från matte och en massa löften om att snart ses igen så gav Ossy upp. Djupt deprimerad, hela han hängde, så vandrade han i väg till sitt dagis. Jag håller faktiskt med honom, vi kunde ha fortsatt ha skoj hela dagen.

   

På väg hem så hade jag i alla fall tur utanför Tempo. Träffade min allra bästa godisutdelare. Jag behövde faktiskt lite tröstgodis eftersom Ossys deppighet smittade mej.

Gick hem. Och matte upplyste om att Rottis Helga behövde låna henne en stund.

   

Jo hon var ute med Helga som ansåg att gå ut var ganska onödigt.

   

Men titta här då!!!!! Detta är INTE Helga det är minsann Sigrid och Micco!!! Matte mötte dom när hon hade lämnat in Helga igen. Elände nu blev jag blåst på umgänge med dom. Kommer att ta ett tag att komma över.

Fast i morgon är det dags för Jenna igen. Vi ska säkert kunna hitta på en massa skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards