wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 maj 2019

Nästan tråk men bra eftermiddag

Av Wilma Border collie - 2 maj 2019 17:41

I dag fanns det först en plan, den innebar att jag skulle slippa vara ensam och utan kompisar.

Men när det blev idag så hade det kommit en hel del välbehövligt regn under natten och det fortatte att falla.

Den där bra planen ställde två känsliga människor in. Tydligen ska det bli av i morgon istället.

Hamnade i bilen, åkte och drabbades av passa bilen medan matte gjorde nåt tråk.

 

ÄNTLIGEN!!!!!! Jag ska få shoppa, verkligen på tiden, borde få shoppa varje dag.

 

Kollade noga vad jag skulle ha. Matte påstod att det var bara frågan om en grej idag, nåt extra gott godis som ska användas när jag tränar olika saker.

 

Detta är faktiskt inte shoppinggodis. Jag provsmakar nåt godis som Magnus rekommenderade. Utsökt gott var det så jag fick köpa sånt. Måste alltså träna mycket så jag får mycket sånt.

 

Så skulle jag rra på mej en stund eftersom det hade slutat regna. Hamnade hemma vid sjön och passade på att informera eventuella hundar på campingen om min förestående lukta gottperiod.

 

Hittade ett bord att prova, men det var väldigt vad det blåste där.

Var rejäla vågor på sjön och iskalla vinader.

 

Kollade av hundbadet. Drack lite vatten men struntade i att bada, kändes inte som riktigt rätt läge att göra det idag.

 

Vet du, det är alldeles väldigt länge sen som det växte ost här inne. Jag tänkte kolla om det finns nån ny tillväxt.

  

Bra beslut av mej, det växte minsann ost som jag noga städade bort.

 

Lämnade den iskalla blåsten vid sjön. Tänkte dra iväg och kolla mina Ekorrträd nu när inte skvallerbyttan Jenna var med. Men matte hade nån hökblick och såg vad jag planerade så det blev inget span.

 

Vid skidbacken fanns det i alla fall väldigt gott lervatten. Bäst att passa på att dricka sånt för Vattentjuven lär väl snart hitta det.

 

Denna underbara snö, det är så skönt att rulla i den. Bara trist att den smälter alldels för snabbt nu. De borde tillverka konstsnö till behövande hundar året runt.

Åkte hem och hade tråkigt. Gillar inte tråkdgar, visst shoppingen var som vanligt mycket givande ,men resten av dagen ensam och övergiven.

 

På väg ut på eftermiddagsrunda. Syns dåligt men det började hagla.

 

Hade tur så jag kunde söka skydd i tillfälliga Pryl 7an. Ännu bättre där fanns det utsökta köttbullar till mej.

Tog en sväng in hos Susanne också och fick gott godis.

 

Solen kom fram så jag lekte med min boll en stund. Hade riktigt roligt.

 

Äsch, struntar väl fullständigt i bollen nu kommer livet att bli alldeles underbart.

 

Tjoho! Jag hittade Jenna som var ute och rastade sin matte. Perfekt vi har inte setts sen i går och det är alldeles för länge sen.

 

Vi är så söta och rara så. Kollar bara att vi har bra tandstatus, vilket vi snabbt kontaerade att vi hade båda två.

 

Passade på att leka en del också. Fast det är inte alldeles lätt när vi är på fel stäle. Alltså alldeles för nära gator och människor. Fast vi hade skoj i alla fall och i morgon ska vi minsann göra saker tillsammans. Blir säkert en mycket bra dag.

   

Detta är ett boktips från matte. 

Författaren har tidigare skrivit en bok som heter Mina liv som hund och detta är fortsättningen. Jag vet minsann hur okontaktbar hon var när hon läste den förra och det är inte bättre nu. Enligt matte helt fantastiska böcker båda två som ibland är outhärdligt sorgliga och andra gånger så roliga. Enligt henne borde alla läsa dom oavsett om man är sambo med djur eller ej.

Så kan jag meddela att alldeles nyss var det ymnigt snöfall här. Ja, jag all nederbörd är bra nederbörd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards