wilmablogghund

Alla inlägg den 26 mars 2023

Av Wilma Border collie - 26 mars 2023 17:57

 När jag vaknade i morse så skulle jag äta min smaklösa tråkfrukost. Tog några tuggor, nä frukost utan sällskap är trist.

Då kommer kattvalpen Cooper från ingenstans sätter sej i min matskål och börjar tugga på min frukost!! Just då tilltalades han med hela sitt namn alltså Alice Cooper av matte. Bestämde mej för att jag delar inte alls med mej av min frukost så jag käkade upp allt, för övrigt nåt jag inte katternas mat och nån rättvisa måste det finnas.

Gick på trist morgonrunda, halt var det också eftersom det frusit på gårdagens nedfall.

Hem passade dörren

 

Väntan på taxi, men ingen taxi kom. Matte ringde, min taxichaufför hade missat den där onödiga tidsomställningen och precis vaknat.

 

Gick till hundträffen istället.

 

Hade redan kommit kompisar och Fido kom och mötte mej.

 

Där var minsann Alice, Poppie, Kajsa bland annat.

 

Vet inte vad Kajsa sa åt Alice eftersom hon skulle gömma sej mellan benen på nån människa.

 

Blev en hel del trevligt mingel som alltid.

 

Basse sprang runt och retades med bollen. Såg att Kajsa ville komma över den, men vågade inte riktigt. Vid tillfälle ska jag ha kurs med henne i hur man bäst tacklar Basse så han släpper bollar och andra viktiga saker. Jag har mycket vana och lång erfarenhet av det.

 

Kajsa hon ville leka med Fido, men han var måttligt intresserad. Jag övervakade noga.

 

Diskuterade med Bassehusse istället. Hade mycket viktigt att prata om till exempel detta med att alltid leverera Basse på morgonen så jag slipper vara ensam.

 

Bara det att alla andra trodde att jag tiggde godis och kom för att se om det var utdelning.

 

Kollade om Kajsamatte hade godis, tänk hon hade gott sånt att bjuda på. Noga detta att ha koll på vilka som har bästa godiset.

 

Minglade runt mera och diskuterade viktiga hundsaker. Som vanligt massor att avhandla och vi vet att nu tar det en vecka till nästa gång vi får chansen.

 

Där borta kommer det nån. Undrar om det är nån trevlig kompis som ska till oss? Var det inte en människa som skulle till Bassehusse.

 

Smörade för Inezmatte istället. Påstod att vi behövde tröstgodis för några hade redan lämnat på grund av frysande människor. Vi fick.

 

Elände, nu är det dags att sluta för idag. Vi kunde ha stannat i flera timmar till.

Hem käkade och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda, försökte snöa men blev bara några flingor. Hade tur jag fick Vivecas magiska fönster att öppna sej. Bra för jag fick av hennes utsökta godis.

I morgon är det måndag och alltså ordning i tillvaron igen. Får se vad jag och Basse ska hitta på för nånting.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards