wilmablogghund

Alla inlägg den 1 mars 2023

Av Wilma Border collie - 1 mars 2023 17:53

I morse var det ordning i tillvaron igen.

Basse blev levererad precis som han ska och jag tog självklart emot i porten.

Tänk vad det var gott med gemensam frukost, istället för en ensam smaklös.

Gick på en trevlig morgonrunda tillsammans också. Alltså precis som livet ska vara.

Så skulle vi hitta på nånting.

 

Vi skulle gå till våran vanliga bra lekplats. Först var vägen så här fin, befriad från is och väldigt trevligt med grus under tassarna.

 

Sen blev det såna här skridskobanor. Inte trevligt fast vi är fyrbensdrivna. Matte var glad för attt hon hade kängorna med extraklor i sulorna.

 

På ängen var det fortfarande vinter. Eftersom det var kallt i natt så var det nåt som heter skare på snön. Först tyckte jag att det kändes som konstsnö. Gjorde ett provrull, kände mej grundlurad. Som det snörullsproffs jag är så insåg jag att det var värdelös natursnö. Blev bara detta rull jag ska hädanefter endast rulla i konstsnö.

 

Matte hade tagit med sej bollen som vi fick av Fido. Länge sen jag lekte med den. Den är superskoj.

 

Om jag varit Hormonhäxa och inte lekt med bollar? Nä inte jag inte, måste har förväxlats med någon annan hund. Det är superskoj att leka med boll.

 

Basse som varit på en av alla sina misslyckade sorkjakter upptäckte att jag hade bollen. 

 

Va? Ska jag låta Basse låna bollen? Han får väl egentligen skylla sej själv som envisas med misslyckade sorkjakter.

 

Jag är en snäll kompis så visst fick han låna den. Vi delar på allt. Han hade också en massa skoj med den.

 

Bestämde att vi skulle kolla viktiga saker i skogen. Kom på att om vi hade tur skulle vi hitta det vi gömde för länge sen.

 

Turen var med oss Räv som bor nära hade inte hittat våra vintermarinerade revben. Var alldeles utsökt att ligga och gnaga på dom. Solen sken och fåglarna kvittrade, matte satt på ett gammalt fallet träd och pratade om att nu blir det nog vår.

Gnagade länge och bytte med varandra också.

Behöver faktiskt åka och shoppa mer revben, men då måste bilveterinären fixa min bil innan vi kommer dit.

Gick en sväng sen. Matte skulle leta vårtecken, gick inget bra myrorna sov, hasseln har inte börjat blomma och inte gick det att se blåsippsknoppar heller.

 

Fast videkissarna hade blivit större sen sist. Blir säkert vår.

Så var det dags att gå hem igen.

 

Jag ser faktiskt ett vårtecken. De gör nånting med spårvägen, alltså blir det vår och spårvagnarna vaknar.

Gick hem, käkade lite och somnade.

Matte höll på med mail.

Ni vet i går hade jag bild på att den där boken säljs uppe i Värmland.

Nu är det klart att under sensommaren eller tidig höst så ska jag åka till nåt sen heter Kil tillsammans med matte.

Vi ska till det där som heter Wermlands skogsförråd och matte ska föreläsa om svamphundar. Dessuton har jag hört att de minsann har en sån där bra butik full med trevliga hundprylar. Började genast planera för shopping under mitt besök. Kanske finns det sånt som inte finns här att shoppa. Känns bra med en shoppingresa för mej så kan matte prata bäst hon vill. Men det dröjer länge innan det är dags så jag har gott om tid att planera och kolla med Basse om det är nåt speciellt jag ska leta efter.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards