wilmablogghund

Alla inlägg den 10 mars 2023

Av Wilma Border collie - 10 mars 2023 18:01

Basse och Nisse anlände som vanligt i morse.

Trevligt med gemensam frukost och så morgonrunda på det. Kattvalparna inledde sitt morgonröj när vi gick ut. Har man inte setts på hela natten så är det mycket att ta igen.

Jag och Basse funderade på vad vi skulle hitta på. Ute föll det en massa snö. Kom massor i går kväll och ännu mer nu.

  

På väg nånstans och där framme står min bil. Enligt matte så hade vi inte fått åka med den även om den varit opererad för vägarna till våra bra skogar lär vara oframkomliga. Antingen oplogade eller snorhala.

 

Alltså jag känner inte den där. Ligga och åla i värdelös natursnö, trodde han insett fördelarna med konstsnö, men tydligen inte.

 

Passerade ena kanten av Ekorrskogen. Här var det spännande doftade väldigt intressant, ägnade mycket tid åt att undersöka dofterna.

 

Började snöa ännu mera. Jag höll på att förvandlas till blondin. Jag föredrar faktiskt att vara svart/vit jag.

Vid spårvägen fick vi välja själva om vi skulle ta den eller några gator.

 

Vi valde spårvägen. Detta var en utmaning. leta godis i en massa snö. Men vi hittade allt, ska inte länas nåt kvar.

 

Snön den vräkte ner, enligt matte var fördelen att det i alla fall inte blåste. Men snö nu är onödigt, den kan komma när det är riktig vinter.

 

Alltså där borta står Moha och Troys husvagn. Fortfarande alldeles öde, det är på tiden att de kommer nu. Basse ska få prova att åka tåg när min bil är frisk. Tror vi ska åka till det där Stockholm och göra en fritagning. Matte råkar ha andra åsikter, men de kan hon ha bäst hon vill.

 

Funderade på att gå till våran vanliga lekplats men enligt matte är det inget bra där nu med massor med snö. För övrigt så såg vi nåt trevligt som gjorde att vi glömde allt om lekplatsen.

 

Hej Frasse, vilken tur att du kom precis nu. 

Vi hade massor att prata om, tur att vi känner så mycket hundar så vi ofta träffar kompisar. Har hört att det finns hundar som inte har eller inte får träffa kompisar. Stackars hundar, vi gillar vår väldigt stora bekantskapskrets vi.

 

Vi skulle åt samma håll så vi hade sällskap ganska länge. Mycket trevligt, problemet var bara de där tvåebningarna som var extra långsamma eftersom all snö effektivt döljer all glansis. Mycket halka var det, men de stod på benen.

Sa hej då till Frasse, gick hem- Käkade lite och somnade, ute slutade det äntligen snöa.

Ut på eftermiddagsrunda, träffade tyvärr inga vi känner och inte lyckades vi passera magiska fönstret heller.

Gick hem hade fredagsmys med varsitt utsökt tuggben.

Så skulle Basse och Nisse åka hem.

Nisse sov just då, men försvann under mattes säng. Han skulle ingenstans. Lämnade Basse och matte prtade om att hämta Nissre. Men det bestämdes att han skulle få vara kvar i natt.

Kom in i hallen satt Nisse och Cooper och såg extremt belåtna ut. Precis som, detta planerade vi minsann bra.

Alltså är katthotellet öppet i natt.

I morgon är det dags igen. Lördag och förhoppningsvis en massa trevligt mingel med många kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards