wilmablogghund

Alla inlägg den 7 mars 2023

Av Wilma Border collie - 7 mars 2023 18:02

I morse var ordningen återställd. Basse blev levererad precis som vanligt och med sej hade han Nisse. Var länge sen Nisse var här nu. Han slängde sej in höll på att springa omkull Cooper, bråttom var det och bredsladd när han skulle nå sina marsvin. Nån märklig kraschlandning i deras bur bara för att konstatera att matte lyckats sköta dom under hans frånvaro,

Sen var det återseendets glädje hos kattvalparna, massor med bus, brottning och kapplöpiningar, matte försökte fota men det blev bara sudd av de där som hade bråttom.

Jag och Basse njöt av trevlig god frukost, den är mycket godare när man är två,

Kattvalparna fick självklart sin blötmat så de orkade fortsätta röja.

 

Alltså detta är orättvist! Jag och Basse får en frukost!! Kattvalparna behövde frukost nummer två nu bestående av torrfoder. Nåt om att behöva massor med energi för att orka ta igen allt förlorat.

 

Det väntades oväder idag och innan dess skulle vi göra nåt. Började med att kolla nyheter, fanns en hel del.

 

Provade stenar, som vanligt väldigt lönande. De gav godis.

 

Skidbacken och äntligen rull i den ljuvliga konstsnön. Som jag njöt, mer sådan till alla hundar.

 

Massor med spring och lek också. Bästa att passa på.

 

Titta!! Vilket år som helst så blir nog Basse också snörullningsproffs för idag passade konstsnön att rulla i.

 

Fortsatte med en massa skoj jaktlekar.

Fortfarande inget oväder, bara vindstilla, tyst och ingen snö. Matte pratade om lugnet före stormen.

 

Där kom minsann Ricki och Tilly. Basse var tillfälligt koppelfånge eftersom hade idéer om att försvara mej mot Ricki när jag satt i Hormonhäxefängelset. Men eftersom jag är frisläppt nu så insåg Basse att jag klarar mej på egna tassar.

 

Lönade för Tillyhusse hade gott godis att bjuda på. Energi behövs alltid. Lekte lite innan de deskulle vidare på sin vanliga runda.

Vi skulle gå nån annanstans.

 

Ja vi behöver leka fast vi är på en väg och koppelfångar.

 

Passerade utkanten av Ekorrskogen. Men som vanligt inga ekorrar synliga.

Däre,ot gnällde matte för under snön var det glansis, alltså halkigt.

 

På väg hem, nu har det börjat blåsa. Matte pratade om att ovädret nog var på gång.

Hemma så fick vi våra Dentastix, katterna fick sin blötmat. Både Cooper och Nisse såg lite slitna ut, tror de röjt rejält under vår frånvaro.

 

Kleptomanen stjäl faktiskt inte allt. Hon väntar artigt medan kattvalparna äter, sen äter hon. De lämnar snällt till henne.

 

Jag och Basse somnade. Inte vara vi för två mätta kattvalpar somnade också, Detta är en mycket trött Nisse.

Enligt matte blev det väldigt stilla kattvalparna sov, så hade hon hörselhallucinationer och påstod att jag och Basse snarkade i otakt. Gjorde vi inte alls!!

Skulle på eftermiddagsrunda. Då hade ovädret anlänt, både snöade och blåste. Träffade inte några vi känner heller och inte fick vi gå förbi Vivicas magiska fönster heller. Alltså en tråkrunda. Fortfarande så blåser det och snöar ute. Förhoppningsvis är vi inte insnöade i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards