wilmablogghund

Alla inlägg den 6 mars 2023

Av Wilma Border collie - 6 mars 2023 18:00

Konstig morgon för det strulade till sej så Basse belv inte levererad som vanligt. Alltså smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda.

 

Skulle gå hem till Basse och hämta honom.

Nästan där så kom dagens taxi, idag var det fido med matte.

 

Titta! Jag fick minsann present!! En ny leksaksekorre. Tror jag ska börja smala på såna eftersom alla i skogarna är så asociala.

Hem till Basse hämtade honom och åkte vidare.

 

Hamnade i Flen. Nu skulle vi visa Fido och hans matte vår bra runda vid kungens slott. Lagom spännade var det med en massa is väl dold under snön, men även de där med tvåbensdrift lyckades stå på benen.

 

Basse ansåg att det var djupt orättvist att Fido fick vara lös. Basse fick vara fånge för han skulle ha kastat sej i det öppna vattnet och badat vilket är förbjudet. Både kallt och strömt där.

 

Länge sen jag och Basse gick här så vi hade tassarna fulla med att kolla alla nyheter. Hade hänt mycket sen sist.

 

Den där amatören fortsätter att rulla sej i natursnö. Värdelöst enligt mej.

 

Vårtecken enligt människorna, ett gäng svanar var ute och simmade.

 

Provade en bänk, kungen har bra bänkar för den gav godis.

 

Nästa bänk och korkade påhitt om att det skulle bli en fin bild på tre hundar på bänken. Detta är den minst misslyckade, alla andra (många) vara bara att kasta.

 

Jaha, tyckte att vi hörde nåt om shopping. Men eftersom ni varit borta i flera veckor och handlat mänskligt tråkmat finns det väl inga pengar kvar till shoppingsugna hundar.

 

Det blev shopping. Basse kollade om det kommit några nya trevliga saker balnd tuggen. Ingenting undgår oss, vi måste ha stenkoll på sortimentet i våran allra bästa butik.

 

Jodå lösgodiset är lika utsökt som alltid. Finns bara en massa bra goda saker i bästa butiken. Fast sälja koppel, klotänger, schampoo och sånt är ett enligt oss fullkomligt onödigt inslag.

 

Basse valde ben till fredagsmyset. Det är han bäst på så lika bra att han får sköta den uppgiften.

 

Nä jag ska INTE alls följa med och välja revbenm. Tro inte att jag går på den enkla grejen. Jag vet minsann att det är vägen till tassamputation, slöa rostiga bultsaxen och andra otrevligheter. Satte mej ocj vägde tio ton, helt orubblig.

 

Basse valde revben och lyckades dricka akvarievatten också. Enligt honom väldigt gott. Hörde att matte muttrade om att vissa ska inte vara i butiker.

 

Men deras vattenfontän har utsökt vatten. Drack mycket för hemma finns säkert inget.

 

Kolla vad Magnus säljer!! Detta är vad vi kallar ben till fredagmyset, en meter ben. Skulle passa oss utmärkt, vi skullle kunna mysa länge med såna. Fick inte alls köpa varsitt, hörde bara nåt om att vi fyller år snart både jag och Basse. Självklart ska vi önska oss såna.

 

Så det superviktiga shoppinggodiset. Perfekta avslutningen på bra shopping.

Åkte hem tackade Fido med matte för taxiresan. Insåg att jag glömde min present i Fidos bil, men jag får den säkert nästa gång vi ses.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda.

Passade biblioteket och sen öppnades Vivecas magiska fönster så vi fick gott godis.

På väg hem träffade vi ett gäng med människovalpar som ville klappa oss. Eftersom vi är väldigt ensamma så var det mycket välkommet med en del mänskligt umgänge. Borde inträffa varje gång vi är ute.

I morgon ska det visst bli nåt oväder, får se hur vi ska fördriva dagen då, men nåt hittar vi säkert på.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards