wilmablogghund

Alla inlägg den 11 mars 2023

Av Wilma Border collie - 11 mars 2023 18:02

Nackdelen med helger är den smaklösa tråkfrukosten och den trista ensamma morgonrundan plus då detta passa dörren i flera veckor. Passar jag inte dörren så är jag övertygad om att den förvirrade skulle glömma mej hemma.

 

Jag skulle visst få åka taxi idag igen. Jodå Inez kom i sin bil så jag fick skjuts.

 

Men hej Grey det var flera hundliv sen sist. Så trevbligt att träffas igen.

 

Han och Basse brukar ha superskoj och nu var det massor att ta igen.

 

De tränade dans bland annat. Såg väldigt bra ut, lite mer träning så kommer de att få till perfekta nummer.

 

Rottis Kajsa kom. Hoppsan vad hon har växt på en vecka.

 

Louie har jag inte träffat sen innan min eländiga fängelsevistelse Han studerade Kajsa noga, väldigt osäker på vad hon egentligen var.

 

Så där ja det går alldeles utmärkt att pussa på Kajsa.

 

Så många trevliga hundsamtal blev det. Vi har som bekant alltid massor att avhandla.

 

Nu är lyckan total för Louie hans älskade Poppie har kommit. Sist de möttes blev han stört försälskad och det hade inte gått över. Den allra vackraste tik han nånsin sett.

 

Så både Alice och Fido kom också. Matte säjer att vi var nio hundar idag. Antalet bryr vi oss inte om huvudsaken är att vi har trevligt.

 

Ja tack vi behöver få nåt att äta. Ingen av oss har fått nån frukost, egentligen har vi nog inte ätit sen förra helgen.

 

Titta på Kajsa, hon hade ett svart täcke på sej. Men det var då det, förändringar är trevligt. Alltså röjde hon i snön och skaffade sej ett snyggt ljust istället. Människor är tydligen ett lättroat släkte för de hade roligt och stackars Kajsa som faktiskt varit en duktig valp.

 

Flatten som matte hela tiden glömmer namnet på kom också. Han och Poppie hade en massa skoj. Vet att Louie inte alls uppskattade att hans stora kärlek lekte med en annan hund.

 

Hade fler trevliga mingelomgångar med bra samtal oss hundar emellan. Hörde hur människorna pratade mängder med tråk, kan de ägna sej åt bäst de vill. Vi avhandlar sånt som är viktigt.

 

Hej Bassehusse. Lärde Kajsa att det är väldigt viktigt att hålla oss väl med honom, för utan hans vänlighet och omtanke om oss så hade vi inte haft våra fantastiska träffar.

 

Stackars, stackars Louie. Hans människa påstår att de ska gå hem. Det ska inte Louie för hans stora kärlek Poppie är kvar. Tog mycket övertalning att få med honom.

Men tiden hade som vanligt gått för fort så alla skulle hem.

 


Men jag hamnade här. Nu skulle det pratas med förläggaren igen. Matte vet vem som ska översätta manuset till engelska. Blir superbra för det är en som vi känner. När matte var klar några månader senare så fanns det visst en massa planer. Vet att jag hört att i år ska det vara lugnare än det var förra året. Tror knappast att det stämmer, har hört en del av alla planer och matte pratar om ketchupeffekt.

Hem, käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur Vivecas magiska fönster öppnade sej så jag fick gott godis medan människorna pratade tråk.

I morgfon ska jag mingla och ha trevligt igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards