wilmablogghund

Alla inlägg den 16 mars 2023

Av Wilma Border collie - 16 mars 2023 17:49

Vanliga morgonrutinerna, ta emot Basse, käka frukost och gå på morgonrunda.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag, var fint väder med sol utan blåst.

 

Hann bara en bit så träffade vi Mikko. Hade trevliga hundsamtal med honom en stund innan vi skulle åt olika håll.

 

Gick vidare nu är det så där härligt isbefriat på gatorna. Faktiskt skönt med asfalt och grus under tassarna igen.

 

Så träffade vi Ricki och Tilly som var på väg ut på sin vanliga tråkrunda. Pratade lite med dom innan de gick vidare.

 

Äntligen!! Vi skulle få roa oss i skidbacken. Hann inte ens bli av med kopplet innan jag var tvungen att rulla. Nu var det perfekt igen, Ingen irriterande natursnö ovanpå konstsnön inte.

 

Sprang och lekte massor. Bäst att passa på.

 

Detta var perfekt. Tänk att kunna rulla och njuta av konstsnön tillsammans. Nu är det sista dagarna som skidbacken kommer att vara öppen  så risken för snöbrist kommer att inträffa. Fick jag bestämma skulle det finnas konstsnö året runt till behövande hundar.

 

Jaha och du tror att du ska ha bollen som är min.

 

Släpp bollen! Jag ska ha den!! Dessutom en som det var länge sen vi lekte med.

 

Så där en tackling senare och den är min. Perfekt att snutta på, borde använda denna oftare.

 

Provade bord och matte pratade om att träna passivitet med Basse. Tror att ursäkten egentligen var att det var så skönt i solen. Jag låg och slappade Basse bevakade skidbacken, han tror säkert att han äger den också.

 

Strunt i sol och passivitet. Nu blir det trevligt.

 

Vi hittade minsann Fido som rastade sin matte. Mycket trevligt. lekte massor med honom.

 

Människorna hamnade vid det där bordet igen fullt sysselsatta med att prata tråk. Vi diskuterade viktiga hundsaker och Fido fick ost. Trevligt hade vi.

 

Hade sällskap med Fido. Tänk han uppskattar också att rulla i konstsnö fast matte missade att få det på bild.

Gick hem efter närmare tre timmar ute, käkade lite och somnade gott sen.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade en människa vi känner men inga trevliga hundar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards