wilmablogghund

Alla inlägg den 18 mars 2023

Av Wilma Border collie - 18 mars 2023 17:57

Eftersom det är lördag klarade jag av mina dötrista morgonrutiner på egen tass.

Vaktade dörren i de sedvanliga veckorna innan jag skulle gå.

Ute regnade det.

 

Ska jag verkligen vara ute i det här vädret? Enligt matte behövde jag röra på mej och hon pratade om att Basse skulle bli ledsen om jag inte kom.

 

Regnade gjorde det och på vissa ställen var det skridskobana. Tur att Bassehusse är bra på att sanda vägen hem till Basse.

 

Jaha var är Basse? Det var väldigt ödsligt.

 

Men titta där kommer han från Ossys gamla dagis.

 

En väldigt blöt och svårt regnskadad Basse. Vi pratade en del och funderade på hur många kompisar som skulle dyka upp i regnet.

 

Jag låg på bordet och hade koll på den mycket ödsliga vägen.

 

Basse låg på vägen och spanade. Men ingen kom, var alldeles öde.

Bassehusse kom ut och människorna pratade nåt fullkomligt ointressant tråk.

  

Basse och hans husse skulle till Ossys gamla dagis. Att det skulle komma kompsar var bara att glömma.

 

Jaha bara att gå hem igen då. Första gången på drygt fem år som det inte kom nån.

 

På väg hemåt träffade vi en vätte. Trtor inte att den står kvar nu.

 

Hade tänkt gå genom skogen, men där var det snö och is, så där hade vi inget att göra enligt matte.

 

Blev gatorna, jag började få livshotande skador av nedfallet. Hade egentligen behövst skjuts till närmaste djursjukhus för intensivvård. Men min bil är inte lagad och enligt matte så skulle jag överleva.

 

Nästan hemma så träffade jag Rocky. Han ville inte heller vara ute, men skönt att prata med en annan hund en stund i alla fall.

Gick hem, såg över mina skador, snudd på obotliga. Käkade lite och somnade medan matte grejade med tråk.

Skulle på eftermiddagsrunda, regnade inte.

Först träffade jag en människovalp som ville umgås, mycket trevligt. Sen passerade jag Vivecas magiska fönster. Tittade bedjande på det, dräglade lite och viftade på svansen. Hade effekt, det öppnades och jag fick gott godis. Tog det som tröstgodis denna bedrövliga dag.

I morgon är det söndag, med tur så regnar det inte utan det kanske kommer ett gäng kompisar då.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards