wilmablogghund

Alla inlägg den 12 mars 2023

Av Wilma Border collie - 12 mars 2023 17:52

Klarade av mina dötrista morgonrutiner, följt av passa dörren i evigheter.

Sen var det enligt matte äntligen dags.

Gick och blev upphämtad av Ineztaxi.

 

Basse kom och mötte. Nej han tänker inte bita huvudet av mej, bara en glädjeyttring över att äntligen få träffa mej efter en hel eftermiddag, kväll och natt utan att vi setts.

 

Vi blev ett gäng direkt jag, Basse, Inez, Fido och lilla Rottis Kajsa. Många trevliga hundsamtal blev det.

 

Molly och Poppie kom också. Det var faktiskt okej väder med sol och blåsten höll sej borta.

 

Lika bra att smöra lite extra för Bassehusse. Dessutom hade han utsökt godis.

 

Nu kommer Gunhild och hon har bråttom, väldigt bråttom att träffa oss andra.

 

Som vanligt en massa lek och mingel. Så här borde alla hundar få ha det med en massa trevliga kompisar.

 

Jag och Basse lekte en del med Kajsa och berättade en massa viktiga saker för henne. Hon är så ung att hon har massor att lära sej om livet.

 

Gunhild och Kajsa har inte träffats förut. Men de blev snabbt  kompisar, nyttigt för Kajsa att få träffa många olika hundar och vi är snälla och trevliga allihopa.

 

Så det där viktiga momentet att kolla vilka människor som kan ha nåt att bjuda på. Kajsa skymtar mitt i högen, bra för detta är en extremt viktig kunskap som alla hundar behöver kunna.

 

Lekte och minglade runt mer. Bäst att passa på, vi vet att det är flera månader kvar tills det blir helg igen och dags för nästa hundträff.

 

Äsch då, bara jag, Basse och Fido kvar. Vet precis vad det innebär. Lyssnade på mänskligt tråkprat en stund.

Gick och letade reda på Bassehusse för att kolla om Basse skulle vara ute eller inne.

 

Jaha bara att gå hem då. Matte tackade mej till taxi. Nåt om att det var så fint väder att vi kunde gå hem.

 

Kan väl hända att jag träffat en massa människor och hundar, men jag vill ha ekorrkontakt också. Misslyckades igen. Akut ekorrbrist verkar ha uppstått.

Var länge sen jag hade ordentlig kontakt med nån.

 

Gick hem, tänk solen värmer så på en del ställen försvinner både snö och is. Borde försvinna överallt nu, vi har en massa att göra i våra skogar.

Hemma så käkade jag lite och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda, då hade det fina vädret försvunnit, det blåste runt invånare från Norra ishavet igen.

Inte fick jag passera Vivicas magiska fönster heller, nåt om att jag kan inte gå runt och tigga varje dag. Vadå tigga? Jag får knappt nåt käk hemma, alltså behöver jag ta chansen när den ges.

I morgon är det veckans bästa dag igen, alltså måndag och Basse kommer som vanligt. Får se vad vi ska hitta på för enligt matte ska det bli sån där onödig snöstorm igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards