wilmablogghund

Alla inlägg den 25 mars 2023

Av Wilma Border collie - 25 mars 2023 18:09

Slutade bra igår också för Basse fick sova kvar igen.

Trevligt att vakna en lördagmorgon serveras god frukost med sällskap och trevlig morgonrunda, alltså precis som det ska vara.

Inte behövde jag passa dörren heller, visste att när Basse är här då är det ingen risk att jag blir kvarglömd hemma.

 

Titta där uppe Basse, där står våran taxi och väntar på oss. Bra detta med Inez eller om det är hennes matte som agerar taxi till behövande hundar med olagad bil. Dessutom hade det snöat och när vi skulle iväg försökte det snöa.

 

Så där hemma hos Basse. Inga andra hade kommit.

 

Basse som inte varit hemma på ett par dagar spanade av sina ägor, men allt var precis som det skulle.

 

Hörru Basse, jag behöver ha mitt huvud kvarm tänker faktiskt prata och umgås med de som kommer.

 

Så nu kom både Fido och Poppie. Trevligt att de dök upp trots vädret.

 

Fido och Poppie hade nån djup diskussion om nåt viktigt.'

 

Så kom flatten som den förvirrade matte aldrig minns vad han heter. Han och Poppie har alltid en massa skoj tillsammans.

 

Jag och Fido förklarade för Inezmatte att nån mat det hade vi inte sett sen sist. Blev trodda och fick gott godis.

 

Så Gunhild kom också. Vi blev bara sex hundar idag, tror vädret ställde till det.

 

Men titta Bassehusse kom och mår mycket bättre nu. Jag berättade att jag minsann hade tagit väl hand om Basse medan han bodde hos mej.

 

Så började det ösregna så alla ville hem. Fick lift med Inez taxi igen. Basse skulle med sin husse och hälsa på Ossys gamla dagis.

 

Det regnar och jag blir skadad inte skulle jag hem heller.

 

Hej Förläggar Rudolf trevligt att träffas igen, Var väldigt länge sen sist så vi hade en del att prata om.

 

Bla, bla, bla. Boken hit och boken dit. Mycket diskussioner om den kommande engelska versionen. Jag somnade orkade inte lyssna på allt tråkprat.

 

Kan du vara vänlig och snabba på? Nu både det regnar och snöar samtidigt och jag vill hem. Kom hem till ensamhet och elände. Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, som genom ett under så var det inget nedfall just då.

Hade tur och träffade Louie och hans husse. I dag lyckades matte känna igen dom. Trevligt att prata med Louie en stund.

Passerade förläggarens nutik, planerade att gå in och prata mer med Förläggar Rudolf, Hade ingen framgång alls för det var stängt.

Gick hem till tråkhemma.

Nu hoppas jag att det kommer fler kompisar i morgon och att regnet håller sej borta.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards