wilmablogghund

Alla inlägg den 21 mars 2023

Av Wilma Border collie - 21 mars 2023 18:05

I morse kom Basse som vanligt och han hade Nisse med sej. Gissa om det var två lyckliga kattvalpar sen, Nisse har varit hemma ett tag så nu var det massor att ta igen. Lät som en elefantflock dundarade runt ett tag. Matte försökte ta bilder, men det blev typ sudd eller halva katter,

Jag och Basse käkade frukost och gick på morgonrunda.

 

Detta är Nisses tass, han ligger och lurpassar på Cooper, när brorsan kommer nära då börjar brottningen. Men alltid med indragna klor då.

Jag och Basse skulle lämna Malmköping idag, trevligt med omväxling.

 

På gatan hittade vi Fidos taxi. Nu skulle vi ut och åka.

 

Hamnade i Flen. Nu skulle vi visa Fido en annan runda där kungen bor ibland.

 

Basse han trodde att bad via hopp från bron var helt okej. Var det inte alls det enligt matte. Visst öppet vatten men man får inte hoppa från broar.

 

Ja, ja en bit bort går vägen precis bredvid sjön. Då skulle Basse bada. Han är inte klok, det måste vara svinkallt, men enligt Basse är det badsäsong när isen är död.

 

Gick på ställen där Fido aldrig varit och det var länge sen jag och Basse var här. Alltså massor att kolla.

 

Perfekt snön är borta och alla trevliga dofter kommer fram. Vi had etassarna överfulla med allt.

 

Kom till kungens vindskydd. Massor att kolla på där också och så alla spännande dofter.

 

Skulle behöva ha en diskussion med den där kungen, det är så trångt att det är väldigt svårt att komma upp på bordet. Vore bra om han gjorde det mer hundvänligt.

 

Basse var synnerligen missnöjd med isen. Gick inte att döda hur mycket han än försökte.

 

Vacker utsikt är det och i det där huset långt bort där har jag varit med matte. Var med på ett möte för oss som jobbar på Sörmlandsleden. Minns mest de goda korvarna jag fick.

 

Så nu har vi lärt Fido lite nytt och ska gå tillbaka.

 

Normala hundar som jag och Fido vi gick där det var torrt. Basse han hittade ett dike med lervatten och föredrog att gå i det.

 

Tillbaka på vägen igen. Fanns en massa dofter efter andra hundar men vi såg inga.

 

Basse och Fido hade nåt oss hanar emellan snack om dofter vid en sten. Lät dom diskutera i lugn och ro.Basse kan behöva prata med andra hanar ifred ibland också.

 

Självklart skulle han bada igen. Sånt kan jag tänka mej att göra när det är sommar och ovädershetta, men inte nu bland isfalken.

Åkte och människorna skulle handla tråkmat. Vi fick höra att nå shopping skulle det inte bli idag. Typ att vi har minsann allt vi behöver. Har vi inte alls, vi behöver mer godis, tuggben, leksaker och en massa annat. Fick höra att både jag och Basse fyller år snart och vi kan önska oss presenter då. Kan väl hända, men vi skulle behöva kolla in och välja ut vad vi ska önska oss. Hade ingen framgång alls.

Åkte hem, käkade lite såg att kattvalparna fick lunch sen somnade vi. Tog på våra hundliga krafter med alla nya intryck.

 

Fler som somnade gott. Nisse han förekommer numer i metervara. Tar på krafterna att röja en massa med brorsan.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade ett par människor vi känner. mycket trevligt.

Nu har Basse och Nisse åkt hem men i morgon ska vi göra andra roliga saker.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards