wilmablogghund

Alla inlägg den 17 mars 2023

Av Wilma Border collie - 17 mars 2023 17:59

 Nån stal den där våren.

I går var det minsann varmt och skönt, idag blåser det runt invånare från Norra ishavet.

Jag och Basse käkade frukost, och gick på en kall och blåsigt morgonrunda.

Hem funderade på hur vi skulle fördriva dagen.  

Ut och hitta på nåt, men väldigt okänt vad. Om det inte blåst så mycket hade matte haft en plan men den får bli en annan dag.

 

OptimistBasse, det går inte att jaga sork överallt inte.

 

För övrigt gick det inte att spana ekorre vid Ekorrskogen heller, Tror att alla har blåst bort, var länge sen jag såg nån.

 

Trösten var nära, för vi hittade Elisabeth som ägde bästa Pryl 7an för många hundlev sedan. Så trevligt med sällskap och nån som begriper att vi alldeles för sällan träffar människor och blir klappade. Hennes dotter kom också så vi blev ordentligt klappade och fick välbehövligt umgänge.

 

Gick vidare hamnade mitt i vintern igen. Snö och en massa is. Jag känner inte den där som ligger på rygg och påstår att det är skönt att rulla på is.

 

Kollade och en del trevliga dofter hittade vi, men inte kom det nån hund vi känner inte.

 

Planen var att vi skulle gå här. Blev inte så för vägen var skridskobana.

 

Den här var väldigt länge sen vi gick. Men det var en massa is på den och dessutom skulle vi hamna i iskall motvind en lång sträcka.

 

Blev andra isbefriade gator istället. Fast okej det fann en del att undersöka.

 

Jodå vi hittade spår av hundar, både såna vi känner och några okända, Fast vi såg inga.

 

Jaha dags att bestiga den här backen då. Var länge sen, men inget hade hänt sen sist,

 

Passerade där Inez bor, men enligt matte var hon inte hemma för hennes bil var borta.

Träffade ett par andra människor så vi fick lite mer umgänge.

 

Så siktade vi Sniff. Äntligen en annan hund att prata med. Mycket trevligt, han fick av vårat godis och vi tiggde till oss av hans. Skönt med trevligt hundumgänge en stund.

Gick hem, käkade lite och somnade

 


Matte förekommer i senaste numret av svampkonsulenternas medlemstidning Sporaden. Kom bild från en av hennes vänner. Nåt sen hon hade det där föredraget för alla svampkonsulenter. Medan hon höll det så hade jag trevligt med Moha och Troy fast både jag, Basse, Moha och Troy var visst med på bilder.

Gick på eftermiddagsrunda, då var det snöstorm. Blev en ganska kort och trist sån.

Hem och hade fredagsmys med varsitt utsökt ben.

Nu har Basse åkt hem och jag ska vila mej i form. I morgon är det lördag och det väntar mingel, lek och umgänge med trevliga kompisar igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards