wilmablogghund

Alla inlägg den 21 september 2022

Av Wilma Border collie - 21 september 2022 17:59

Gillade inte alls början på dagen eftersom det innebar ensam morgonrunda och tråkfrukost.

Men sen fick jag åka och hämta Basse, alltså ordning i tillvaron igen.

Vi skulle åka och kolla en skog till helgens kurs. Faktiskt sista gången för i år som vi letar bra skogar.

 

Det här var trevligt, men var sjttoon är Moha och Troy? De brukar vara med oss här.. Enligt matte är det fångar i det där Stockholm nu igen. Ska aldrig åka dit eftersom hundar tydligen hålls i fångenskap där.

 

Skulle kolla om denna möjligen dög som kursskog, men det var tämligen tomt på svamp.

 

Matte hittade en brunsopp men det var allt precis där. Inga andra roliga arter fanns det.

 

Gick vidare hittade lite kantareller som får bli träningssvampar i helgen men annars var det dött.

Den långsamma kan komma sen, nu har vi bråttom!

 

Alltså nu har jag suttit på bordet och väntat på ost i flera månader. Svimmade av hunger till slut. När ska människor lära sej att vara snabba?

 

Tack äntligen ost så jag får energi. Har massor att göra.

 

Jag kollade bryggan som var i perfekt skick, drack vatten. Mycket godare om man gör det lagom krångligt.

Basse han envisas med att det fortfarande är badsäsong. Fast Vattentjuven härjar även i sjön så det var lågt vatten.

 

Skulle inte tro det va !! Basse ansåg att vi skulle brottas på bryggan. Kan han glömma, tro inte att jag glömt hur det slutade när han lyckades knuffa ner mej i sjön och matte skrattade ut mej!! Alltså jagade jag honom mot land.

 

Så uppe på land där kan vi leka. Basses gap är inget att bry sej om, han tror att han kan bita huvudet av mej men misslyckas alltid. Roligt hade vi länge.

 

Undrar när det stulna vattnet i bäcken kommer att återlämnas. Bäcken är fortfarande alldeles torr.

 

Som tröst för att det inte fanns en endaste svampusling så blommade det ett ostträd. Vi städade väldigt noga.

 

Basse åtog sej jobbet att städa kladdig osttub, Mycket bra jobb enligt honom.

 

Halllå ekorre!!!!!! Är du hemma?? Nähä ingen sån synlig fast jag spanade länge. Vet att jag hade kontakt här en gång för länge sen.

 

Jaha dags att gå till bilen igen. Matte pratade om annat att göra och vi hade varit ute länge.

Åkte en bit. Oj, sa matte, de där ska jag ha. Så parkerade hon och försvann. Inte en tanke på de stackarts hundarn hon övergav inte.

 


Ett gäng stolta fjällskivlingar i ett dike skulle hämtas. Tycklte att jag hörde att det inte skulle vara fler såna.

 

Alltså hon har inte bara lämnat oss. Vi är utsatta för livsfara!! Hade sån dödsångset att det var hemskt. Skulle våra liv ta slut nu? Vi har massor kvar att göra och vi är i våra bästa år. Skulle det gå snabbt och smärtfritt eller skulle vi slitas i stycken??

 

Hon hade minsann ställt bilen bredvid en hage med ett hundätande hästmonster!! Vi såg de lystna blickarna och förstod att monstret planerade för lunch bestående av border collie och MAS. 

Den där människan är inte klok!! Hon gick och klappade monstret och påstod att den var så snäll och så fin. Ett tag trodde vi att den skulle sluka matte.

Som tur var överlevde hon och vi kunde åka hem.

Hemma så käkade vi lite och somnade. Matte höll på med tråk och blängde på telefonen. Skulle vara en telefonintervju idag, men den ringde aldrig. Mate skickade nåt meddelande om att vi skulle ut och nu var det långt efter avtalad tid.

Gick ut. Träffade inga vi känner tyvärr.

I morgon har vi andra saker att pyssla med. Tydlogen normal morgon så Basse kommer som vanligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards