wilmablogghund

Alla inlägg den 17 september 2022

Av Wilma Border collie - 17 september 2022 18:00

Dags att jobba som kursledare igen denna helg.

Efter mina trista morgonrutiner som alltid inträffar på helgerna så var det dags att åka och samla ihop dagens elever.

Åkte hem till Basse som jag tyvärr inte träffade då.

 

Det var väldigt vad människor ska prata tråk då. Skulle inte vi till skogen och ha kurs?

 

Så på plats i skogen och en del hundar lekte mycket. Alltid skönt att lära känna de andra innan allvaret drar igång.

Sen pratade matte tråk i evigheter och visade hur hundar och människor ska göra.

   

Jaha alla är utspridda och tränar nu ska jag gå och kolla att det går bra för alla. Spårlinan som syns tillhör en hund som är bakom svansen på mej.

 

Träningen ser ut att gå bra här. Lika bra att kolla att det är rätt smak på osten, den var utsökt så den är godkänd.

 

Gick alldeles utmärkt för alla. De gjorde precis som man ska.

 

Kommer en massa olika svampar nu. Fanns karl johan, citronslemskivling, trattkantareller smörsoppar och en del annat. Bra blir mycket att jobba med framöver.

   

Så lite paus, det tar mycket energi att lära sej att leta svamp.

 

Perfekt skogsfika och macka till mej. Precis vad jag behövde.

För övrigt kan jag meddela att macka med vegetarisk korv är gott även om man är hund.

 

Nu så dags igen. Nu ska alla elever lära sej att leta svampar som växer. Sen jag, Basse och matte var och kollade hade det kommit fler, alldeles perfekt.

 

Jo då det går bra det här, duktiga elever.

 

Liten pudel på tio månader kan också vara en blivande stjärna i svampskogen. Jag fick övervaka på avstånd för att inte störa.

 

Så började alla elever vara trötta och okoncenterade, alltså dags att gå till bilarna och avsluta dagen.

 

Skulle åka till Basses hemma en sväng. Tvärnit ett par gånger för det växte stolta fjällskivlingar efter vägen.

 

Hej Basse äntligen!! Vi har inte setts sen i går så en hel del att prata om.

 

ÄNTLIGEN växer det bra saker i växthuset. Moha och Troy!! Tänk att det går att odla såna i växthus!! Kommer tydligen när tråkgrönsakerna flyttat ut. Fast jag hörde hur matte, Moha och Troymatte och Bassehusse pratade om en massa saker som ska fixas till våren. Typ tråkgrönsaker och andra ointressanta ombyggnader.

 

Vi har tydligen mängder med stolta fjällskivlingar som Moha och Troymatte fick dom med instruktioner om tillagning.

 

Ännu bättre!! Bassehusse behövde göra nåt så Basse fick hänga med hem till mej. Vi var ganska trötta båda två men sover alltid bättre tillsammans.

Käkade lite och sen sov vi gott tillsammans.

Matte signerade böcer som elverna ska ha i morgon medan vi sov.

Nu har Basse åkt hem och jag ska vila mej i form så jag orkar med eleverna i morgon också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards