wilmablogghund

Alla inlägg den 18 september 2022

Av Wilma Border collie - 18 september 2022 18:02

Samma trista morgonrutiner igen.

Mycket bättre med vardagar i min värld.

Sen grejade matte med en massa tråk.

 

Framme och väntar på eleverna. Jag hittade en liten kungschampinjon.

 

Så ett gäng små alldeles nya fjälliga bläcksvampar.

Samlade ihop alla elever för att åka till dagens skog.

 

Så nu ska de gå och fortsätta att öva.

 

Nu ska de börja lära sej att hitta svamparna på avstånd.

 

Så där Nova var en riktig stjärna. Jag kollade så hon verkligen fick belöningen tillräckligt snabbt och att det var god ost. Mycket viktigt kursledaruppdrag.

 

Alla jobbade bra fast kantarellerna var väldigt få, kommer en massa annan svamp nu istället.

 

Bra nu är det dags för viktiga skogsfikat.

 

Ja tack jag jobbar hårt så jag behöver verkligen min macka.

 

Fler hundar som fikade. Bra eftersom det är en viktiogt svamphundskunskap. Tror Esset uppskattade det mycket hon också.

 

Efter fikat skulle vi till en annan del av skogen.

 

Jag imponerade på alla genom att visa var det märkliga gelétaggsvamparna växer. Lika bra att visa att vi hundar kan lära oss massor med olika svampar.

 

Sen fortsatte de att träna.

 

Och träna ännu mer.

Alla var så duktiga så det kommer att gå superbra för dom i skogen framöver.

Men så var alla trötta och okoncenterade, dags att sluta.

Gick till bilarna men Lyra och henns matte var borta. De kom. Lyra hon kan minsann för hon hade dragit in sin matte i skogen och hittat massor med kantareller. Verkligen bra avslut.

 

Det tar på krafterna att börja utbilda sej till svamphund. Nova var mer eller mindre medvetslös.

Sa hejdå till eleverna och önskade dom lycka till i sina skogar framöver.

 

Åkte förbi hemma hos Basse för nåt med stugorna skulle fixas. Träffade tyvärr inte Basse, hade varit trevligt att få umgås ett tag.

Åkte hem, käkade och somnade. Tar på min krfater också att vara med på kurs.

Nästa helg är det dags för årets sista kurs.

Glömde visa igår.

Boken har fått ytterligare en recension denna gång i Jägarförbundets tidning.

   

Matte fick bilder på recensionen efter en fråga i en facebook grupp.

Just nu samlar hon på recensioner och fler kommer framöver.

I morgon är det veckans bästa dag. Basse kommer och vi har saker att göra i skogen. Blir säkert toppen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards