wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 september 2022

Jobbat, spårat och shoppat

Av Wilma Border collie - 30 september 2022 18:47

Hård dag detta,. Tur att jag och Basse gillar att ha tassarna fulla.

Han kom som vanligt i morse.

Efter de vanliga morgonrutinerna skulle vi till skogen.

 

Skulle kolla hur svarta trumpetsvampen mådde. Den mådde utmärkt och det hade kommit fler. Har övervakar Basse att matte verkligen hittar alla i ett dike.

 

Bra för att vara på ett litet område. Tyckte att matte pratade om att de har ett dåligt år. Vi anser att vi har jobbat bra vi.

 

Jag hittade en stubbe med små, små föränderliga tofsskivlingar också.

 

Undrar om det är detta som människorna kallar blandsvamp? Föränderlig tofsskivling och svart trumpetsvamp tillsammans.

 

Vi hörde nåt så vi blev fångar skulle inte bry oss enligt matte.

 

Passa träd, men sånt är trevligt för vi vet vad som väntar. Matte tänker försvinna.

 

Detta kallas för FUSK och ger inte ost eller belöning. Vadå, hon hade varit borta i flera veckor, tänkte komma över osttuben.

 

Jag som spårar lugnt och meotodiskt släpptes före Basse.

En stund senare kom han med eld i svansen och bara drog förbi mej.

 

Perfekt spårslut. En massa bitar av alldeles utsökt kycklingkorv. Hade ett väldigt jobb med att hitta alla. Men nu är det väldigt välstädat där.

Åkte hem, somnade och enligt matte så väntade det mer.

Åkte till vår allra bästa Grisöronaffär. Började läskigt, vi blev insläppta bakvägen och passerade en stackars hund som fick tassarna amputerade. Trodde att samma öde väntade mej och Basse.



 


Men titta här ett bord med en masa godis.

 

Bredvid fanns ett annat bord till matte och böckerna,

 

WOW!! Vi fick minsann stora utsökta tuggben av Gunnar.

 

Bästa fredagmyset nånsin. Tänk att få tugga utsökta ben i Grisöronaffären.

 

Basse uppskattade också detta. Vi pratade om att detta borde vara stående fredagsmys ligga i vår bästa shoppingbutik och tugga ben.

 

Finns såna där paparazzifotografer där. Först tog Gunnar mattes mobil och fotade.

 

Sen fotade Magnus också. Matte tycker som sagt inte om att hamna på bild.

 

Detta är ett av resultaten.

 

Var lugnt så vi gick en sväng och kollade vad vi skulle shoppa. Gäller att omsätta våra pengar till bra saker. Så klart vi hittade sånt, finns bara bra prylar att shoppa här.

 

Drack en massa gott vatten också. Vi blir tröstiga av utsökta ben. Base var kissnödig så han fick gå ut och rasta Gunnar. Gick enligt Basse alldeles utmärkt. Jag hade inte följt med en meter, hade säkert blivit hundnappad.

 

Så nu ska vi åka hem. Men måste få vårt viktiga shoppinggodis när vi betalar för inköpen.

Åkte och lämnade hem Basse till hans husse.

Nu är jag trött och ska vila mej i form.

För i morgon då ÄNTLIGEN, jag är ledig och det innebär att jag ska mingla med alla kompisar jag inte träffat på många evigheter, ser verkligen fram emot det.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards