wilmablogghund

Alla inlägg den 5 september 2022

Av Wilma Border collie - 5 september 2022 17:59

Äntligen blev det måndag. Jag följde mina vanliga rutiner, när jag visste att Basse lämnade sitt hemma så skulle jag minsann ut och möta. Såg till att matte öppnade priten så han kunde springa in till mej.

Vi käkade god gemensam frukost, gick på morgonrunda. Livet är mycket bättre när man är två.

Så skulle vi till nån skog, matte hade en plan.

 

Trevligt här har vi inte varit sen förra hösten, då gick det alldeles utmärkt att jobba som svamphundar här.

 

Kollade vad som hänt under vår långa frånvaro. Det var massor med dofter att ta in och annat spännande.

 

Basse påstod att han behövde en andra frukost så han käkade massor med blåbär. Lika bra att passa på för de håller på och tar slut nu.

 

Jaha bara att köra igång och jobba då. Här ska det finnas en massa rödgul trumpetsvamp. Basse letade.

 

Jag letade men det var tomt och ödsligt. Ett par spindelskivlingar och några få kremlor.

 

Där framme var det himla bra förra året. Lika bra att gå och kolla.

 

Den här bilden tog matte där förra året ungefär vid denna tid.. Ni ser ju hur hårt det var att jobba där då. Av ren utmattning låg jag ner och markerade.

 

Nä vi ger upp inte minsta lilla skymt av några svampar inte, Vi har verkligen letat överallt.

 

Detta ska vara en bäck som brukar ha så mycket vatten att den kan vara svår att ta sej över, finns enligt matte två ställen där det funkar. Nu är den torr så det nästan dammar.

 

Som tröst så blommade det i alla fall ett ostträd. Vi tömde det självklart.

 

Fortsatte men lika dött överallt inte ett spår av nån svamp nånstans.

 

Ja,ja jag kommer. Men finns det inga svampar så tänkte jag kolla tillgången på ekorrar. Fanns inga såna heller, usel skog.

 

Bara för att jag kom skulle jag få ost. Men Basse skulle ha för han hade minsann stannat hos matte. Ja, ja vi delar på allt.

 

Blev fångar för det var alldeles färska spår efter Vilda grisar och såna ska vi inte träffa. Det är riktigt otrevliga.

 

Jaha bara att lämna tråkskogen och gå till bilen då. Fast vi var ganska trötta efter alla försök att hitta svamp och kolla allt annat. 

Åkte hem, käkade och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Vi skulle passa biblioteket, men se nära finns Vivecas magiska fönster, alltså såg Basse till att det öppnade sej. Perfekt vi fick godis, välbehövligt så vi fick ork att passa biblioteket medan matte var inne och vände.

I morgon väntar en annan skog på inspektion, hoppas att det går att jobba där.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards