wilmablogghund

Alla inlägg den 3 september 2022

Av Wilma Border collie - 3 september 2022 17:59

Vanliga helgeländet i morse med ensam morgonrunda och lika ensam tråkfrukost.

Kollade att matte kom ihåg allt som skulle med till skogen.

 

Jaha framme på mötesplatsen. Nu är det bara att vänta på att eleverna dyker upp då.

 

Hej jag heter Wilma och ska vara din fyrbenat lärare i två dagar nu, Snygg leonbergerlille som heter Igor.

 

Men titta där bredvid Igor! Basse kom förbi med sin husse, de skulle åka nånstans men Basse ville självklart hälsa på mej och mina elever.

 

Mycket trevligt att träffas en stund, hann med lite viktigt prat också.

 

Så framme vid dagens skog. Blev en där det var premiär för kurs. Den som var tänkt där ligger massor med timmer och väntar på timmerbilarna. Den skogen gick alltså bort, vi skulle vara ivägen för vändande timmerbilar, såna är stora och tar rejält med plats. Korkat att riskera att avbryta kursen för att flytta på bilar. Bakom Corgie Majken syns lilla Mecho som åkt ända från Göteborg för att gå kurs med mej.

 

Matte var osäker på om det skulle växa nån svamp där. Bra skog för Igors matte hittade kantareller direkt. Nu kan allvaret börja. Jag kollade noga så Majken gjorde rätt. För övrigt var jag tvungen att prova så hon verkligen fick god ost. Den var utsökt.

 

Överallt så tränade hundarna och när de hade paus så prayade människorna tråk. Långt bort syns även Bjössi från hundträffarna. Han var så kär i mej att han fick hålla sej på avstånd för att kunna koncen  

Mycket spring blir det under en kurs, alla tränar utspridda och jag måste ha koll på att alla gör rätt och helst kola att de får rätt godis också.

 

Bra jobbat av lilla Mecho. Fattade precis detta med svampen och hur gott det är med ost.

 

Under en kurs brukar alla bli kompisar med alla. Igor och Alle hade en hel del att prata om.

 

Nästa mycket viktiga kursavsnitt skogsfika. Detta behöver alla svamphundar kunna.

 

Tack jag är i stort behov av min macka, tar massor med energi att hjälpa alla elever.

 

Bjössi som fortfarande var störtförälskad i mej fick hålla sej på lite avstånd. Fast han var duktig när han tränade.

Inte alldels enkelt med hormonstormar inte.

 

Igor utsåg sej till vakthund. Ingen som ens kan drömma om att komma hit inte. Han hade stenkoll.

 

Flera kopplade av med en massa lek också. Man kan inte träna hela tiden.

 

Dags för nästa del. Jag kollade noga så Majken fattade att det fanns svampar på marken. För övrigt hade hon god ost.

 

Alle han var en riktig stjärna i skogen. Kommer att klara detta med glans.

 

Igor kan minsann han också.

Bjössi var också duktig fats jag var extra tydlig och visade vad han skulle gör och så svor jag några gånger när han var för på.

 

Sista rycket.- Alla hundar börjar vara trötta, det tar på krafterna att utbilda sej..

Vi skulle gå tillbaka till bilarna. Då försökte dte falla svampvatten perfekt att det kom juist då.

Sa hej då till alla och i morogn kör vi mer i en annan skog.

Åkte hem käkade lite och somnade.

Sov gott till matte påstod att jag behövde gå ut. Behövde jag inte alls för det föll svampvatten, men så lite att jag undgick de värsta skadorna.

Nu ska jag vila mej i form så jag orkar med morgondagen också.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards