wilmablogghund

Alla inlägg den 9 september 2022

Av Wilma Border collie - 9 september 2022 17:50

I morse när Basse kom så tog jag en sväng ut på gatan. Inte uppskattat av matte. Vadå jag ville bara tacka Bassehusse för att han skjutsar Basse till mej så jag får hänga med min bästa vän på dagarna och för övrigt kom det inga bilar heller.

Gick in serverades frukost, men stackars Basse var tvungen att gråta för att matte skulle fatta. Den förvirrade människan hade glömt laxoljan på hans käk och utan den äter han inte. Han fick olja på matens så han slapp svälta.

Gick på morgonrunda, händelselös.

Funderade på vad vi skulle göra idag. Enligt matte fanns det planer.

 

Började bra en vitfotad aspsopp hade vaknat. Bra med tanke på gårdagens eländiga skog.

 

Kollade av om det hänt nåt sen sist. Gjorde en aviklese som slutade med att matte hotade med fångenskap. Slapp som tur var sån.

 

Tänk sen sist hade det vaknat en del kantareller. Bra kanske blir ordning i skogarna framöver.

 

Basse gick och jobbade.

 

Jodå det föds små,små svarta trumpetsvampar. Nån vecka till så går de nog att plocka. Hoppas det kommer en massa mer svampvatten.

 

Hittade lite föränderlig tofsskivling också. Självklart fick vi en massa beröm men klantmatte hade glömt osten hemma!!!!!! Fullkomligt oförlåtligt! Den ska alltid vara med när vi jobbar.

 

Basse fyndade ett gammalt ben.

 

Tack det var ett utsökt ben du hittade. Vi delar som bekant på allt så jag gnagde på det en stund, sen fick Basse tillbaka det igen.

 

Såna där ben är bra för de räcker till oss båda två. Nu är det gömt tills vi kommer tillbaka nästa gång.

 

Jaha inte är vi i Stinkande skogen, men här kommer det snart att stinka i alla fall. Detta är ett häxägg som kommer att bli en stinksvamp framöver. Fanns flera såna.

 

Perfekt ett ben till. Gillar när vilda djur dräller sina borttappade ben omkring sej.

 

Jodå Basse fick också låna det, Fångar hade vi blivit för vi skällde ut nåt som rörde sej i närheten.

Sen skulle vi till bilen och åka vidare.

Hamnade i Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. Trodde att vi skulle åka och shoppa, men då skulle det handlas nåt fullkomligt onödigt i en annan affär.

Började vara oroliga. Hade hon gjort av med alla pengar så det inte skulle bli nån shoppingrunda för oss? Vi är inte direkt rika och våra egna pengar har vi redan shoppat upp.

 

Äntligen!! Vi ska få shoppa. Utanför hade nån tappat alldeles utsökt kattgodis. 

 

Jodå lösgodiset var lika utsökt som vanligt.

Valde ut ben till vårt fredagsmys. Mycket viktigt detta med ben på fredagar.

Hittade lite annat vi behövde ha också. Skönt att veta att vi har välfyllda förråd.

 

Självklart det viktiga shoppingodiset också. Lika gott som alltid. Om det fanns nån rättvisa i världen borde vi få shoppa varje dag.

Åkte hem, käkade lite och somnade, nöjda med vår dag.

Matte försvannn och plågade Rottis Helga som i vanlig ordning inte alls behövde gå ut, fast hon blev tvingad.

Fick våra inköpta ben för lite fredagsmys.

Sen när det var dags för eftermidaggsrunda kom Bassehusse och hämtade Basse. Alltså fick jag gå på sån alldeles ensam, det är mycket trevligare med sällskap!!

Men i morgon inträffar nån väldigt  trevligt! Jag har ingen kurs, Jag ska lltså få åka på hundträff och mingla med en massa kompisar. Ser jag verkligen framemot, har faktiskt ingte minglat och umgåtts på många år.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards