wilmablogghund

Alla inlägg den 10 september 2022

Av Wilma Border collie - 10 september 2022 17:51

Som vanligt när det är helg så ensam trist morgonrunda och smaklös tråkfrukost utan sällskap.

Sen passade jag dörren, visste minsann vad som var på gång, Tänkte att den förvirrade matte skulle glömma bort mej.

 

ÄNTLIGEN det var många hundliv sen jag var hos Basse en lördag. Såg att Basse låg utanför sitt hus och väntade på mej.

 

Titta det gick minsann utmärkt att jobba på hans gräsmatta.

 

Blev ett gäng champinjoner, måste börja bevaka den ofta nu.

 

Titta nu kommer mina efterlängtade och saknade kompisar både Berner Poppie och lille Fido, har inte mött nån av dom på evigheter.

 

Hej Raska!! Henne har jag inte träffat på massor med hundliv, Nå¨n gång innan jag hamnade i Hormonhäxefängelset var det. Vi hade massor att prata om. Eftersom jag vet att hon ska vara elev hos mej om ett par veckor så berättade jag en del om vad hon har att förvänta sej den helgen.

 

Alice kom också, var evigheter sen jag träffade henne.

 

Massor med trevligt mingel. Verkligen på tiden att få vara med igen.

 

Berättade för Fidomatte att jag aldrig får nåt umgänge och inget godis heller. Blev trodd så jag blev både kliad och fick godis. Precis vad jag behövde.

 

Basse och Fido hade nån jaktlek för sej, vet inte vem som vann eftersom jag var upptagen med Fidomatte.

 

Mer mingel och övertalning av människorna att vi adrig får nåt godis.

 

Tillyhusse fixade nåt godisregn så vissa städade mycket och noga.

 

Jaså du tror att du ska ha den där bollen själv? Har du inte lärt dej nånting?? Jag snodde den, men det missade långsamma matte att ta bild på¨.

 

Vet inte vad Basse och Poppie hade för sej men hon sökte skydd hos sin husse.

 

Sen slutade hon som knähund hos Bassehusse. Alltså inget allvarligt, det var nån lek de höll på med.

Sen var det dags att sluta, som vanligt gick tiden alldeles för fort. 

Fick passa bilen en stund på vägen hem.

 

Matte skulle till förläggarens butik och hämta mer böcker. De var visst nästan slut hemma och de säljer när det är kurs och så är det en och annan som hör av sej till matte och vill köpa också.

Hem, käkade och somnade. Väldigt nöjd med att ha fått träffa alla trevliga kompisar igen.

Matte försvann, hon skulle plåga den stackars oskyldiga Rottis Helga igen. Som vanligt ansåg Helga att gå ut var onödigt men matte släpade ut sur rottis som inte fick gå hem innan hon gjort vad hon skulle.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade inte nån jag känner tyvärr.

I morgon får jag mingla runt igen. Ser fram emot det men fler trevliga hundsamtal och annat skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards