wilmablogghund

Alla inlägg den 14 september 2022

Av Wilma Border collie - 14 september 2022 17:50

Vanliga rutinen i morse, Basse kom, jag mötte vi käkade frukost och gick på morgonrunda.

Sen såg matte nåt på Facebook  och letade lite.

 

Så är jag omslagshund igen. I somras när det var tusen grader ovädershetta, kaos här på grund av jättemarknanden och jag satt i Hormonhäxefängelset så kom det en fotograf för att ta bilder av mej och Basse. Nu pryder jag omslaget till Kombilotteriets tidning och den finns en artikel som handlar om min gamle elev Peps, mitt liv som svamphund tillsammans med Basse. Självklart även om boken. Den lottar de för övrigt ut tre signerade exemplar av boken. Bara matte fått tidningen så ska ni få se artikeln. Det är Peps husse som skrivt den, han som gjorde den superbra stora till Aftonbladets söndagsbilaga.

Så skulle vi till skogen.

 

Trevligt här har vi inte varit på ett tag. Brukar gå bra att jobba här.

 

Basse han hade span på nåt alldeles okänt. Alltså skulle vi vara koppelfångar.

 

Spännande var det tydligen för han satte sej och spanade, men efter lite övertalning så följde han med.

 

Svårjobbat var det för det hade varit människor där och plockat. Men vi hittade en del i alla fall.

 

Såna här rödgula trumpetsvampar.

 

Vi fick ost för besväret och ungefär nu kom det människor. De frågade om vi hittade nåt. Ja sa matte varvid de trodde att de skulle komma och plocka. Skulle inte tro det va. Matte svarade bara att nej här plockar jag.

Tog det som fanns och matte bestämde att vi skulle gå. Hörde bakom våra svansar att de var ganska övertygade om att de sett oss på TV. För övrigt slarviga människor för vi hittade precis där de hade gått.

 

Åker nån annanstans sa den folkilskna och skjutsade oss hit. Mycket trevligt för det var många evigheter sen vi var här.

 

Hade massor att kolla. Alltid trevligt med ställen där vi inte varit på väldigt länge.

 

Lekte en massa också, bäst att passa på.

 

Den där han är inte klok nånstans! Det är inte badsäsong, den är över!! Men Basse påstår att så länge inte isen invaderat sjöarna är det badsäsong.

 

Bra med hög kant vid sjön. Då kan jag dricka på mitt krångliga sätt och vattnet blir så mycket godare.

 

Lekte en massa mer hade väldigt skoj.

 

Skulle gå en sväng i skogen. Det gick minsann att jobba. En kungschampinjon.

 

Fin var den så den fick följa med hem.

 

Hittade ett par fina karl johan också. Fick självklart en massa beröm och ost för dom. Hade tänkt kolla mer, men då kom det en bil med människor! Nä sa den folkilskna nu åker vi hem.

Åkte hem käkade och somnade. Var nöjda med skogsrundan. Matte tog hand om svampen som skulle värma sej i svamptorken.

Gick på eftermiddagsrunda. Trist sån, träffade inga vi känner.

Imorgon har vi visst en del att pyssla med igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards