wilmablogghund

Alla inlägg den 16 september 2022

Av Wilma Border collie - 16 september 2022 17:37

Ingen bra morgon, jag väntade och väntade på Basse. Gick på ensan morgonrunda, käkade smaklös tråkfrukost.

Dessutom hade matte pratat om överraskning, tänk om han skulle missa vad det nu var?

 

Ordning i tillvaron!! Jag är hemma hos Basse och har släppt ut honom. Hamnade i bilen ganska omgående.

 

WOW vilken överraskning!! Moha och Troy är tillfälligt befriade från fångenskapen i Stockholm. Var verkligen på tiden.

 

Nu ska vi ut och röja i skogen, så där som bara vi kan. Har massor att ta igen.

 

Bad faktiskt Moha och Troymatte om lite godis. Vi behövde energi till allt som vi planerade. Visade sej att hon hade alldels utsökt ost med sej.

 

Matte lyckades hitta en brunsopp alldeles utan inblandning från oss, vi var upptagna med annat. Den fick Moha och Troymatte eftersom hon aldrig ätit sån.

 

Så nu vaknar trattkantarellerna också. Kan bli mycket jobb för oss framöver.

 

Jag kollade noga när Moha och Troymatte plockade några bleka taggsvampar. Hon lärde sej dom förra hösten så inte alldeles säker på att hon verkligen kunde plocka dom.

 

Jag hittade ett ben. Utsökt var det, vet att Basse trodde att han gömde det förra gången. Men se jag hade koll på var han trodde att han gömde det. Ingen undgår mej. Troy trodde att han skulle ha det, nä först gnager jag sen kan vi fundera på saken.

 

Mer jobb en karl johan,. men den var sjuk av sån där soppsnylting. Tyvärr många som är det i år.

 

Alltå Basse har en privat bengömma i den skogen. Han hämtar och vägrar berätta var den är. Jag lyckades komma över ett ben jag också. Sen gnagde vi mycket och länge. Troy han bevakade oss och fick faktiskt en bit av Basse.

Tur att människorna har tålamod för vi var fullt upptagna

 

Moha fick rensa ett blomande ostträd alldeles på egen tass, vi gnagde ben vi.

 

Nu är vi klara eller i alla fall till nästa gång vi är i den skogen, då ska vi minsann hämta mer ben.

 

Dags för lite svamphundsjobb igen. Hittade en del svart trumpetsvamp. Sist var de bara två nu fanns det lite fler.

  

Kan väl hända att det var jag som hittade dom men vi delar på allt alltså skulle både Basse och Troy också ha ost.

 

Började falla svampvatten, dags att gå till bilarna igen. Jag och Basse blev fångar eftersom vi inte alls skulle hämta fler ben från Basses gömma.

 

Jaha Troy och Moha klättrar på stenar. Alltså borde vi få godis. Vi fick allihopa.

Gick till bilarna, sa hej då till Moha och Troy.

Hem.

Matte vittjade postfacket.

Nu hade tidningen från Kombilotteriet kommit, ni vet den med den fina omslagsbilden på mej.

Detta är artikeln.

     

Tre sidor artikeln är skriven av taxen Peps husse, han som skrev den där bra i Aftonbladets söndagsbilaga.

Går säkert att läsa om ni förstorar upp bilderna.

 

Kolla Basse han kan minsann sitt jobb nu.

Gick på vanlig trist eftermiddagsrunda och om ett tag så ska jag möta några av helgens elever som ska bo i Basses stugor.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards