wilmablogghund

Alla inlägg den 7 september 2022

Av Wilma Border collie - 7 september 2022 17:49

Börjar med en bild från i morse.

 

Var är han? Jag vet att Basse kommer vilken sekund som helst! Precis efter denna bild så kom han.

Käkade frukost och gick på morgonrunda.

Funderade på vilken skog det skulle bli idag, men enligt matte så hade vi annat att göra.

 

Hamnade hemma hos Basse. Bar för på hans gräsmatta vaknar champinjonerna. Basse jobbade.

 

Jag jobbade.

 

Till och med matte lyckades hitta en liten en.

 

Men titta nu kom Moha och Troy!! Perfekt med sällskap.

 

Mänskligt tråk på gång. Finns en massa planer för tråkväxthuset till nästa år så nu skulle det mätas.

 

Så skulle alla gamla tråkgrönsaker till komposten. Detta är bara lite. Blev två fulla skottkärror innan människorna var klara.

 

Alltså de är inte kloka där ute!! Tror faktiskt inte att jag känner dom! Och ut tänker jag inte gå. 

 

Vissa missuppfattar allt. Matte höll på och spolade rent alla krukor, hinkar och backar efter tömning. Men så fanns det de som ansåg att hon skulle underhålla dom genom att låta dom leka med vattenstrålen istället. Dårar!!

 

Matte har ganska länge sagt att hon ska skriva en skräckroman om druvplantan som håller ett helt samhälle i skräck och mördar folk. Titta här den försöker anfalla Moha och Troymatte.

 

Så blev det några ton igen av såna där druvor.

 

Moha och Troymatte tog en del äpplen också.

Sen hörde vi hemska saker, Moha och Troy ska tvångsdeporteras till det där Stockholm och det tar minsann många år innan de återkommer, enligt människorna en dryg vecka men vi som har koll på tiden vi vet minsann annat vi.

 

På väg hem så var vi en sväng i Stinkande skogen. Tänk idag stank den inte alls av såna där mandelriskor.

Men jag hitade årets första blomkålssvamp. Fick massor med beröm.

 

Basse han kan såna han också.

 

Fin var den.

 

Självklart fick vi smarrig ost för vårt jobb.

 

Så där årets första karl johan också. Nu börjar det hända saker i skogarna.

Hem, käkade och sov.

Trist eftermiddagsrunda, inga vi känner ute.

Nu har Basse åkt hem till sej och i morgon ska vi kolla en annan skog. Kanske har det vaknat en massa svampar där så vi kan jobba.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards