wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 december 2020

Trååkfredag

Av Wilma Border collie - 4 december 2020 18:01

När jag vaknade i morse så tänkte jag att saker kanske ändrat sej magiskt under natten.

Dags för morgonrunda då insåg jag att de inte alls ändrat sej, inget hämta Basse och dessutom regnade det.

Gick hem och väntade på att det skulle bli ljsu, blev inte riktigt ljust men enligt matte så skulle vi till skogen.

Hade en förhoppning om att Jenna skulle hänga med, men inte det heller. Jag vill ha mina kompisar!!

 

Blev skjutsad till början av min Sörmlandsledsetapp. Trevligt för det var länge sedan jag var här, alltså massor att kolla.

 

Hörru jag behöver vara på fria tassar, var vänlig och ta av mej kopplet. Nä sa matte du får vänta lite måste kolla nåt först.

 

Anledningen till att jag var fånge. För ett par veckor sedan så hittade en vandrare en stackars räv som dött en plågsam död av rävskabb. Matte hade trott att den skulle vara borta nu men den ligger kvar.

 

Stackars räven, helt utan päls. Jag fick inte gå i närheten av den utan släpades med in i skärmskyddet för matte skulle kolla gästboken. Hade som vanligt vandrat många människor sen sist.

 

Alldeles grått var det och det försökte regna också.

 

Så äntligen får jag vara på fria tassar! Verkligen på tiden för jag hade massor att kolla. Har ett stort ansvar som fyrbent etappledare med att kolla så allt är okej för vandrande hundar.

 

Tänkte ta den här vägen, men enligt matte så skulle vi gå en annan väg och komma tillbaka här.

 

Hade tassarna fulla med att kolla om det hänt nåt. Såg att Vattentjuven hade återlämnat lite mer vatten i den lilla ån mellan sjöarna. Verkligen på tiden.

 

Jag är fruktansvärt ensam, undrar om det är nån Ekorre hemma? Vet att jag har haft Ekorrkontakt här, men inte idag inte. Alldeles övergivet.

 

In i skogen istället. Kanske skulle det finnas nåt trevligt här typ en Ekorre, en vandrande hund eller så. Sist jag var här så hittade jag Labrador Alice.

 

Otroligt nu finns det vatten i de små bäckarna. Har nog inte sett det sen i våras eller nåt.

 

Lika grått och trist vid den andra sjön, dessutom började det regna mer.

 

Så där ån börjar se riktigt normal ut igen. Så här mycket vatten ska det alltid vara. Hade det varit normalt och jag hade haft mina kompisar med mej så vet jag att de skulle ha kastat sej i och badat.

 

Usch! Det regnar mer, jag riskerar skador och matte släpar benen efter sej.

 

Ett par gånger fick jag vända för att säja åt henne att snabba på. Regn är farligt om man är hund det borde hon faktiskt veta.

 

Men snabba på då. Du behöver inte alls gå och titta på en massa tråk. Jag som är snabb har redan konstaterat att allt är precis som det ska.

Kom tillbaka ut på vägen och hittade faktiskt en människa som var ute och cyklade. Mycket trevligt för han pratade mej mej och tyckte att jag var en mycket rar hund.

 

Äsch! Fånge nu igen, enligt matte säkerhetsskäl eftersom vi närmade oss skärmskyddet igen.

 

Det regnar mer är det alldeles säkert att vi inte ska vänta ut det i skärmskyddet? Jag börjar ha en massa allvarliga skador. Enligt matte var det alldeles säkert vi skulle gå till bilen istället.

 

På fria tassar och jag har bråttom. Undrar hur många mil bort matte ställde min bil?

 

Där äntligen! Lås upp och släpp in mej, egentligen skulle jag behöva till närmaste djursjukhus men vet att matte totalvägrar att skjutsa dit mej.

Medan matte körde hem så såg jag över mina skador, hade många såna.

Hemma så ägnade jag massor med tid åt att ge mej själv första hjälpen och insåg att jag nog skulle läka dom.

Sen blev det dags för eftermiddagsrunda. Det regnar inte sa matte, det gjorde det visst det!!

Fast höjdpunkten var att Susanne hade sin affär öppen så jag lyckades ta mej in och få godis.

Gick hem, insåg att jag har inte träffat en endast hund idag. Bedrövlig dag.

Men i morgon är det äntligen lördag då hoppas jag på en massa kompisar så det blir en massa mingel och lek.

 
 
Ingen bild

Inga-Lill

4 december 2020 19:12

Men nu var du väl lite ynklig som inte gillar regn, fast jag håller med dig har man inte regnrock blir man väldigt blöt, du får ha matten att köpa dig en regnrock så du slipper få skador av det blöta uppifrån.

Klappar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards