wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 november 2020

ÄNTLIGEN

Av Wilma Border collie - 21 november 2020 18:05

Efter månader av väntan så blev det äntligen lördag igen. Fast som vanligt så fick jag vänta några veckor innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Inte klarar hon av att stanna och plocka upp liftare heller. Nädå hon körde bara förbi Ossys gamla dagis där Basse var. Alltså fick jag springa och hämta honom. Tänk om han trodde att jag övergett honom?

 

Så klart han kom. Jag förklarade att allt var mattes fel och detta ska absolut inte upprepas, dessutom har vi inte setts på typ två år eller nåt så det var massor att prata om. Matte påstår att det är två dagar men hon är så opålitlig så hennes åsikter bryr vi oss inte om.

 

Kom nu vi drar och hittar på nåt skoj i väntan på att det förhoppningsvis kommer fler kompisar.

 

Spela fotboll ansåg jag vara en bra idé. Vi ska bli stjärnor och tjäna massor med pengar.

 

Basse missuppfattade allt och rusade runt med en gammal flaska istället.

 

Hade en diskussion med honom om det. Vi behöver träna mera och Basse var med på det bara det att vår planerade träning blev avbruten.

 

Kom en ny hund så vi var tvugna att hälsa ordentligt på honom. En liten valp som behöver träffa nya kompisar.

 

Vädret var inte det bästa så vi trodde inte att vi skulle bli så många. Blåste och försökte falla svampvatten också. Men vi blev ett helt gäng. Corgisarna Fred och Junior kom, trevligt för det var länge sen vi träffades alltså en massa att prata om.

 

Massor med skoj lek blev det alltså preci som det ska vara. Den lilla nya valpen skaffade sej många vänner och hade skoj med oss alla. Precis som det ska vara.

 

Som vanligt en massa viktiga hundsamtal också. Dessa är minst lika viktiga som all lek.

 

Så kom Benito Corgie, han har inte heller varit med på väldigt länge. Han, Fred och Junior hade nåt viktigt oss Corgie emellan samtal.

 

Bäst att kolla för Mikko och Tilly tränar fotboll. De klarade det bra så vi kommer säkert att bli ett bra hundlag framöver.

Bara det att matte såg att Fred började vara intresserad av min bak. Hörde dumheter om att det nog inte dröjer innan jag sitter i fängelse. Ska inte alls sitta i nåt fängelse. Jag ska träffa alla kompisar precis när jag vill.

 

Blåste mer och började falla ännu mer svampvatten så många hundar åkte hem. Men Basse och Benito fann varnadra och hade en massa skoj.

 

Jag var med och lekte jag också, bäst att passa på med hotet som hänger över mej. Tror jag hoppar över det där med lukta gott har nog inte tid med det,

 

Äsch, jag har släppt in Basse i hans hus och ska hem. Men Benito han hade inga planer på att följa med sina människor. Han tänkte stanna kvar och roa sej. Men han följde med när jag kom.

Åkte hem och sov medan det föll ännu mer svampvatten ute.

Trist eftermiddagsrunda som vanligt.

Men i morgon är det dags för kompisar igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards