wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 november 2020

Flocken och den mystiska stenen

Av Wilma Border collie - 16 november 2020 17:50

Bra dag. Hämtade Basse i morse alltså en perfekt början på dagen med en massa lek och umgänge.

Sen när det var dags för skogen så hämtade vi Jenna också. Perfekt vi ska alltid vara Flocken då är livet som allra bäst.

 

Så framme där vi ska vara, jag kollade nån intressant doft och de andra två sprang som om de inte fått springa på många år.

 

Strunt i dofter nu ska vi leka så där som bara vi kan.

 

Om vi är galna? Nä absolut inte vi bara har väldigt, väldigt skoj.

 

Jaha, där damp Basse i backen, men han var uppe lika snabbt igen och vi fortsatte att röja loss.

 

Fortsatte med alla skoj lekar och till slut var vi nere vid sjön. Jag dracka vatten, man blir törstig av att ha en massa skoj. Vissa andra anser att det fortfarande är badsäsong.

 

Tänk nu stiger vattnet i sjön. Förra veckan var det alldeles torrt runt de här träden men nu finns det vatten.

 

Undrar om de är klara snart? Vi har faktiskt massor med annat viktigt att göra också.

 

Där står Basse och bara väntar, han och Jenna hade nämligen nån jaktlek i vattnet. Hon är gömd bakom de märkliga trädrötterna och snart blir det jakt.

 

Äntligen var de klara och de där blå plastprylarna fanns kvar. Mycket skoj med dom.

 

Lämpligt nog fanns det tre delar i dag så vi hade varsin att leka med. Hade massor med skoj. Matte var upptagen med annat.

 

Vad gör du? Är det nån svamp jag ska lära mej? Den som tittar noga ser en liten brun prick precis vid grenklykan.

Enligt matte får jag lära mej dom om jag vill men de är ganska svåra att nå.

 

En till sån där Trollhand var det.

 

Toh med Jenna till ställen där hon inte varit för nu skulle vi till den där stenen som vi hittade förra veckan.

 

Lekte mer och visade Jenna en massa viktiga hundsaker.

 

Sen var vi här vid stenen. Matte har fått veta massor om denna av någon hon känt sedan senaste istiden eller nåt. Hur som helst så är inte detta vilket stenblock som helst. Den ligger på tre mindre stenar och den har kommit dit med människors hjälp.

 

Vi hundar, eller djur överlag, är känsliga för sånt och vi undersökte den noga, noga.

 

Här syns de tre mindre stenarna som den ligger på.

 

Matte höll på med en massa vid stenen och sen stod hon lutad mot den länge. Alltså när till och med vi stannar och är alldeles stilla länge då är det riktiga krafter igång.

På mattes Facebooksida finns ett inlägg idag med den och bland kommentarerna massor med information från den som vet så mycket om hur en sån här kraftsten fungerar. Ligger offentligt så alla kan läsa.

 

Lämnade stenen och sen hade vi en diskussion om vad vi skulle hitta på.

 

Enades om att vi ska leka mera. Basse var och hämtade en pinne för det var visst dags för Pinnkamp.

 

Äsch pinnar! Jag försökte ta en hel stubbe, men jag överskattade visst mina krafter för jag fick inte loss den.

 

Fortsatte med en massa skoj för vi hade hört talas om att det började vara dags att gå till bilen igen.

 

Ja, jag fick jag inte loss stubbem så kan jag alltid slänga både Jenna och Basse i backen. Fast de var uppe lika snabbt och sen fick jag springa för att inte bli slängd i backen av dom.

 

De tränade på nån kombinerad dans och flygtur i stället. Vi är allra bästa Flocken och så här skoj ska det alltid vara.

 

Godisstenen och matte hade idéer om en ny headerbild till bloggen. Nä varför då? Vi har inte tid att se normala ut. Sån kan du ta nån annan gång.

Men sen blev vi fångar och det var bara att gå till bilen som återstod.

Somnade gott hemma efter flera timmars skoj.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, trist sån för vi träffade inga vi känner.

I morgon är det bara jag och Basse men vi ska visst få roa oss säjer matte.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards