wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 december 2023

En hundlig jul

Av Wilma Border collie - 24 december 2023 18:01

Vaknade i morse. Den där Grinchen jag bor ihop med sa God jul, sen började kaoset.

Kom nåt sms om att det minsann var vattenläcka nånstans i Malmköping, alla skulle vara sparsamma med vattnet.

Matte fyllde på vår vattenskål ordentligt och hällde upp vatten i flaskor, vattenkokare, kaffebryggare och en del annat.

Jag käkade tråkfrukost.

Matte tog fram Basse och Nisses julklappar och sekunden senare var hon och Alice Cooper osams eftersom han minsann tänkte snö brorsan Nisses julklapp. Julklapparna gömdes igen.

Så skulle jag åka till Basse.

 

Detta är inte Pelle Peugeot, det är en bil%¤#"%¤. Alla dörrar hade frusit gick inte att komma in i den.

Jag tog en promenad hem till Basse.

 

Hemma hos Basse blev det fest. Bassehusse bjöd oss på alldeles utsökta köttbullar.

 

Jo de där köttbullarna var så goda, skulle jag och Poppie kunna få några till? Vi fick. Den som tittar noga kan se hur det rinner från munnen på mej.

 

Så kom Tilly också. Självklart fick hon också köttbullar. Vi blev bara fyra idag men vi hade trevligt.

Fast det var himla kallt.

 

Basse ansåg att min kragre behövde ny permanent och sån fixas bäst genom att han tuggar på pälsen. Bara det att eftersom jag just nu är rugguggla så tänker jag göra mej av med de gamla lockarna.

 

Gick in till Basse för nu skulle vi hundar byta julklappar.. Jag fick paket en utsökt osttub.

 

Så fick Basse sitt paket. Tror han gillade det.

Sen skulle jag gå hem igen. Igår träffade jag många hundar och människor på hemvägen. Idag var det dött ute.

Fast jag mötte Alice med husse när jag var nästan hemma.

 

Hemma så öppnade jag min julklapp. Likadan som Basse fick en skoj boll och ett tuggben.

 

Den här bilden är sen igår när matte fixade. Bollen har en massa hål där människor kan stoppa in godisbitar. Så klippte matte sönder ett par trasor i remsor och lindade in godisbitar i dom och petade in i hålen. Basses färdiga syns i bakgrunden.

Bar hjärngympa detta att plocka ut remsorna, hitta godis och sen rulla runt på bollen.

 

Fast det finns minsann en katt till som tror att hon är hund. Mimmi gjorde allt för att sno det där supergoda godiset som matte använde. Med viss möda så blev våra julklappar färdiga och gömda.

 

Katterna fick också paket, sticksar och kuddar som orsakade rent kaos en stund. Alla skulle ha alla tre.

 

Såna här fick de, Det är kuddar stoppade med kattmynta och såna gör katter helt galna. Matte har köpt dom från alla hittekattershjälte Sören Fernström. Han reste under många år runt på marknader och utställningar och lät sej klappas för 1 krona klappen. Nu har han klappat in över TVÅ miljoner som allt oavkortat skänks vidare till olika katthem. En otrolig hjälte är han. Tyvärr åker han inte runt längre sen hans husse dog förra året men hans matte syr och säljer via nätet. Bra med julklapp som hjälper katter i behov av hjälp.

Katterna går runt höga på kattmynta så det blev perfekt julklapp till dom.

Den där eländiga vattenläckan är hittad men de kunde inte laga den för kylan så de ska fortsätta jobba i morgon.

Gick på eftermiddagsrunda, tänk nu gick det att öppna dörrarna till min bil igen, bra.

För i morgon är vi ett gäng hundar som ska träffas. Vi behöver diskutera våra julklpappar och annat viktigt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards