wilmablogghund

Alla inlägg den 30 december 2023

Av Wilma Border collie - 30 december 2023 18:06

Basse åkte hem i går kväll så jag fick sova ensam och övergiven i natt. Matte och katter räknas inte.

Vaknade i morse snöade ute, käkade tråkfrukost och gick på ensam morgonrunda.

Sen skulle jag åka till Basse.

 

Snöigt var det, men inte kallt i alla fall.

 

Basse är inte ute och jag tänker minsann bevaka vägen så jag inte missar nåns ankomst. Var orubblig vägde många ton.

 

Nu kommer det nån och den där bilen känner jag igen.

 

Fido och Poppie nästan samtidigt. Dessutom hade Fido Inez med sej.

 

Sigge kom också. Vi berättade för hans husse om hur hungriga vi var och fick självklart godis.

 

Nu är det nån mer på gång. Skönt att bli ett gäng idag också. Det var Tilly som kom.

 

Poppie ska ha sin frukost, lika bra att vi hjälper till att äta upp den. Hon orkar säkert inte allt. Dessutom har hon gott käk.

 

Poppie och Sigge hade en del djupa samtal. Sigge förlorade sin matte för en månad sedan och saknar henne massor så han behöver vårt hundliga stöd.

 

Han och Poppie hade en massa skoj tillsammans. Vi hundar vi ställer upp för varandra.

 

Basse han hade en massa att berätta för alla som ville höra på.

 

Nu börjar människorna prata om hem. Tror varken Poppie eller Sigge hade nån större lust med det påhittet. Dessutom ser det ut som Sigges nos växer fram från Poppies huvud.

Åkte hem, käkade lite och sov en stund.

Sen skulle jag träna.

 

Detta är gamle Sigge Svamphund och bilden är tagen på en kurs i massagemetoden Tellington touch som matte var på för massor med år sedan. I morgon är det mardrömsnatten för alla vilda och tama djur som blir rädda för fyrverkerier. Alltså fick jag en sån här linda och så stoppade matte nåt som heter fetvadd i mina öron. Lika bra att prva när allt var lugnt så jag inte förknippar det med obehag. Var väldigt skönt faktiskt och jag låg helt avslappnad.

Blev av med både linda och det där i öronen.

Skulle på eftermiddagsrunda och då blev det riktigt obehagligt.

Det bor en alldeles galen kamphund här. Jag gick stillsamt med matte, kollade lite hanhundsdofter när hunden kommer runt ett gathörn i lååångt sånt där flexikoppel. Kastar sej mot mej och vrålar, den påtända matten åkte på baken efter och matte vrålade nåt om att hålla reda på den förbannade mördarhunden. Det har hänt saker med den hunden tidigare. Den nådde som tur var inte fram till mej, jag blev rädd och matte var både arg och rädd. Men matten skrek att matte skulle hålla reda på sin satans byracka som skrämde hennes hund, Jag gillar faktiskt alla jag möter, men när de ser ut som om de ska mörda mej blir jag rädd, jag skällde faktiskt varnande. Vi gick jag var orolig och matte glad för att vi inte behövde åka till vetten med mej söndertuggad, En gång för länge sedan såg matte vilka enorma skador de kan göra och den synen av hunden som bet sej fast i en annan glömmer hon aldrig.

Blev lugnt resten av rundan. Hemma så fick jag ett revben som tröst.

I morgon är det nyår och det ska inledas med hundträff och dessutom fyller de sex år då. Blir nog bra, sen återstår natten som förhoppningsvis blir så tyst den bara kan bli.

Gott Nytt År om ni inte tittar in här i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards