wilmablogghund

Alla inlägg den 16 december 2023

Av Wilma Border collie - 16 december 2023 18:01

Gjorde mina ensamma tråkrutiner i morse. Mycket bättre när Basse är här så jag har frukostsällskap och slipper ensam morgonrunda.

Så höll matte på med en massa hon inte brukar göra.. Packade ihop en massa saker som skulle med. Märkligt det viktiga brukar vara jag och kanske lite godis.

Stopp vid affären, vidare hem till Inez. funderade på om jag ens skulle komma på nån hundträff idag.

 

Samtidigt kom Fido och Inez. matte bar iväg alla saker.

 

Inez fick inte vara på bordet för där skulle det göras saker.

 

Människor är märkliga varleser. Fidomatte skottade bort snö från bordet med en av våra vattenskålar!! Ursäkta men det ska vara vatten i dom, de är inga snöskyfflar!!

 

Basse försökte rota runt i en påse. Fick han inte och matte tog nåt och gömde i en jackficka. Ingen ordning på nånting alltså.

 

Inte fick Inez och Basse inspektera den där skottningen heller!! Bordet skulle minsann människorna ha. Vadå det står på våran lekplats och tilhör oss!

 

Så ställdes det upp en massa mänskligt fika på det. Basse som skyntar fick vackert gå ner igen.

Inezmatte låg på Sjuka huset länge och i veckan var jag, Basse och Alicematte där med en present från alla hundar och människor på hundträffarna. Som tack ville hon bjuda på fika och det var det som matte grejade med hela morgonen. Brygga kaffe medan kaffebryggaren uppförde sej underligt, handla fikabröd och förbi Inez för att hämta mer fikabröd.

 

Den där påsen som Basse hittade och matte snodde kom fram. Visade sej vara gott godis till alla behövande hundar. Tyvärr kunde matte räkna och se skillnad på oss så det blev snål tilldelning!! Fast hon vara alla hundras favorit en stund.

 

Fast sen var det nän snäll människa som ordnade lite tröstgodissök till oss också.

 

Hundar och en massa människoben. Alla människor fikar och ingen tänker på de svältande hundarna.

Ungefär nu så hade matte åsikter igen. Det där kamerabatteriet har gett upp igen. Höll en hel vecka, men nu laddar det ur efter några bilder. Nu blir det aldrig mer nåt batteri från det stället, att det är fel på ett sånt kan hända, men inte två. Mattte kan massor med konstiga ord.

 

Ja, ja vi som aldrig får nåt får väl leta smulor då.

Sen var det dags att sluta för idag.

 

Hemma igen så skulle Alice Cooper få nåt. Idag är det ett år sen han flyttade hem till mej. De fick extra smarrig lunch av matte. Tänk så liten han var då. Nu är han stor kiss med idientitetsprobelm. Han är övertygad om att han är hund. Gör allt för att komma över mitt och Basses käk, försöker stjäla våra tuggben ur munnen på oss och lägger sej gärna och gosar tillsammans med oss.

 

Så här såg det ut när han hade kommit hem. Kleptoman Leya funderade på vad han var får nåt. Om han kunde stjälas eller möjligen användas till nåt annat. Numer är de bästa kompisar och tyvärr har han lärt sej en massa stöldtricks av henne.

Skulle på eftermiddagsrunda. Det är varmt ute så blött är det och väldigt isigt på en del ställen. Tur att jag har mina klor i behåll och matte kängor med inbyggda såna.

 

Eftermiddagsrunda. Turen var med mej. Magiska fönstret öppnades och jag fick en massa gott godis. Precis vad jag behövde. Nu när det inte går att leta svamp så får nog  jag och Basse satsa på fler såna här magiska platser.

I morgon ska vi mingla igen och tydligen ska människorna fika. Nåt om att de som inte kom idag ska få fika i morgon. Förutsätter att det inkluderar hundfika också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards