wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2023

Av Wilma Border collie - 10 december 2023 18:11

Klarade av mina ensamma morgonrutiner.

Begriper frotfarande inte varför det ska ta flera veckor  innan matte kommer på idén att vi ska åka.

Dessutom uppfann hon ren massa nya ord. Hade snöat lite och under snön på billen var det is. Trodde att isen skulle smälta av det hon ansåg om den. Väntade länge, tur att jag har tålamod.

 

Långt där borta kommer Basse, troligen har han suttit och väntat på lift. Usel service av matte att inte köra och hämta honom.

 

Så kom Alice ungefär samtidigt också. Trevligt vi hade mycket att prata om medan människorna pratade tråk.

 

Golden Elsa och Poppie kom också. Trevligt att bli ett gäng idag också. Hörde hur människorna pratade om att nu finns det två golden Elsa och kommer båda samtidigt så får det någ bli Elsa 1 och 2.

 

Elsa och Poopie hade himla roligt ett tag.

 

Titta!! Vi har fått ett nytt hus på våran lekplats. Kankse kan de som vill övernatta här eller så kan vi ha hemliga hundmöten i det och prata om allt som inte människorna ska veta. Vi kommer säkert på många användningsområden.

Får väl ta en diskussion om det framöver.

 

Och här står ni och pratar en massa mänskligt tråk. Hur vorde det om ni istället förstod att vi behöver energi och faktiskt svälter?

 

Basse han fortsätter att ljuga Alicehusse full om hur ensam han är och hennes husse tror alltid på honom. Tror jag ska ta en snack med Basse och fråga om han kan lära ut knepet.

 

Golden Elsa hade samma framgång med Bassehusse. Inser att jag behöver en kurs.  

Basse kollade av sina ägor, tror att han var sugen på sork. Men nån sån fanns självklart inte.

 

Ja du Fido nu har alla åkt och om våra människor nån gång kunde sluta prata så mycket tråk så kanske vi kommer till våra bilar. Dessutom försökte det fortfarande komma ner nåt som påminde om regn.

Hamnade i bilen åkte hem till ensamhet och elände.

Åt och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda. fortfarande så där blött i luften och ganska halt. Har hört matte prata nåt om tassamupation, fullkomligt onödigt. Jag behöver mina klor när det är halt och hon ska bara hålla tyst som inte går ut utan kängorna med extra klor i sulorna. Inte fick jag passera magiska fönstret heller. Träffade inte ens nån jag känner.

Men i morgon kommer Basse som vanligt och då ska vi hitta på nåt. Blir säkert en bra måndag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards