wilmablogghund

Alla inlägg den 17 december 2023

Av Wilma Border collie - 17 december 2023 18:05

Var spännande i morse när jag skulle på morgonrunda. Plusgrader, men snorhalt på marken.

Matte vägrar gå ut utan kängorna med klor i sulorna och jag ska minsann ha mina naturliga i behåll.

Hem och matte bryggde en massa kaffe idag också.

 

Nä jag har inte halkat. Skulle bara kolla om den frusna snön kanske påminde om konstsnö, gjorde den inte. Snörull kommer jag endast att utföra i skidbacken.

 

Basse kom och tog emot. Vi pratade en del om vilka som skulle kunna komma idag.

 

Så äntligen! Inez, Fido och Alice nu börjar det lika nåt.

 

Jaha så ska människorna fika igen och vi får inte alls vara på bordet och kolla.

 

Perfekt Inez hade med sej hundfika till os som Fidomatte delade ut. Utsökt gott var det. Borde införa detta med hundfika på alla hundträffar. Kanske kan använda det där lilla huset som vårt privata hundcafé.

 

aMänniskorna fikar och pratar en massa tråk. Vi kollade om de händelsevis tappade några smulor till behövande hundar. Gjorde de inte tyvärr.

 

Men eftersom Tilly släpps ut Hormonhäxefängelset så samlades vi runt hennes husse. Mycket lönande för han begriper vad vi behöver.

 

Poppie, Sigge och Tilly roade sej massor. Toksprang en hel del.

 

Var väl det vi visste! Fidomatte försökte undanhålla delar av vårt hundfika!! Såg minsann till att det tog tvärslut på allt. När ska människor lära sej att det vi ska ha har extremt kort hållbarhet??

 

Suck! Nu pratar de om att sluta för idag. Vi kunde ha hållit på mycket längre. Fast okej när jag satte mej i bilen började det regna så lika bra att sluta innan vi drabbades av allvarliga skador.

Åkte hem till ensamhet och elände.

Somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, fortfarande skridskobanor på en del ställen och försökte regna.

Fick inte passera magiska fönstret. Hörde nåt hittepå om att det är stängt vid regn.

Siktade en människa som jag inte träffat. Kände mej ensam så jag hälsade, hade framgång fick höra att jag var en fin och trevlig hund. Förgyllde verkligen min eftermiddag.

Gick hem.

Men i morgon är det måndag och jag och Basse ska hitta på nåt vad det nu blir.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards