wilmablogghund

Alla inlägg den 2 december 2023

Av Wilma Border collie - 2 december 2023 15:16

Blir en tidig blogg för om ett tag ska jag gå och fira att våran bästa fryststädare fyller massor med år. Ska alltså mingla med människor ikväll.

Basse sov kvar i natt och då sover vi som allra bäst. Hade en trevlig kvbäll också.

Vaknade i morse serverades god frukost och gick på morgonrunda.

Sen var det dags att åka hem till Basse.

 

Vi hann bara dit så kom Alice. Trevligt vi blir i alla fall tre hundar.

 

Basse hade några idéer om att han skulle lära Alice att leta sork. Men ingen av dom hittade några. Tror de där sorkarna lever bra djupt under snön.

 

Så kom Poppie också. Hon försökte få fart på Alice.

 

Hej Siggehusse, du förstår nån frukost har jag inte alls fått vad än matte påstår. Vet att du brukar ha utsökt godis. Fick sånt.

 

Sybns inte på bilden, men Sigge hade en boll med sej som jag ansåg att den var min. Himla rolig boll. Bara det att Basse som vanligt försökte komma över det som jag anser vara mitt.

 

Poppiehusse har nåt, bäst att hålla oss framme. Hörde nåt snack om oxfilé men nån sån var det inte men i alla fall gott godis.

Bra för vi behövde energi både för att det är ganska kallt och för att orka med allt viktigt vi ska göra.

 

Alicehusse är extremt lättlurad, tänk att han alltid tror på Basse som ständigt påstår att han aldrig blir klappad eller har nåt umgänge.

 

Pratade mer med Siggehusse, vet att han behövde oss av olika orsaker.

 

Hörde ni det där otrevliga snacket mellan människorna? Vi måste försöka förhindra det.

 

Lyckades förlänga vår samvaro med flera minuter efterom vi fick ett tröstgodisregn. Men sen skulle alla åka hem. Jag fick åkea hem ensam. Enligt oförstående matte inget synd om mej. Basse har faktiskt sovit kvar flera nätter och vi träffas varje dag.

Åkte hem.

Den förvirrade hon håller då inte reda på nånting. Hemma så tog hon fram två Dentastix och letade efter Basse, jag kunde ha ätit upp båda, men hon insåg misstaget så jag fick bara en.

Somnade.

Har varit på eftermiddagsrunda, trist sån. Kallt var det och inga jag känner ute.

Nu ska jag snart gå till vår bästa frysstädare och mingla.

Ni kan väl tänka på mej när jag ska släpa hem matte som visst tänker dricka sån där champange. Tur att det är nära och svag nedförsbacke.

Bara hon ser till att vara i skick att skjutsa mej till söndagens mingel.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards