wilmablogghund

Alla inlägg den 9 december 2023

Av Wilma Border collie - 9 december 2023 17:59

Finns en nackdel med lördagar, min ensamma tråkfrukost och lika tråkiga morgonrunda sen följt av passa dörren i veckor.

Men så efter veckor av väntan fick jag åka.

 

Hej! Du är en ny kompis. Han presenterade sej som Rune två år och bor hos de människor som tidigare hade min gamle kompis Rocky.

 

Där är nästa nya kompis golden Elsa. Hon bor hos människan som förut hade Bjössi. han bor på ett annat ställe numer och in flyttade Elsa. Trevlig tjej det också.

 

Så kom Basse också. Vi snackade mycket med våra nya kompisar och berättade vad vi brukar göra. Har mycket viktig information att dela med oss av,

 

Som detta, alla nya hundar måste lära sej vikten av att kolla vad människorna kan tänkas bjuda oss på. Kan meddela att Runematte hade gott godis.

 

Elsa och Rune blev kompisar direkt och hade massor med skoj, precis som det ska vara. Båda gillade detta att få röja med andra hundar.

 

Sen kom Poppie, Fido, Inez och Sigge alltså en massa mer skoj lekar, umgänge och trevliga hundsamtal.

 

Kollade om Siggehusse hade nåt gott att bjuda på. Det hade han, tur för det går åt mycket energi att ha en massa skoj tillsammans.

 

Mera mingel och vkitigt snack för nu börjar människorna med det där onödiga hittepået om att det är dags att sluta. Fullständigt onödigt. Men vi hörde att eftersom både Rune och Elsa hade så skoj så kommer de att komma tillbaka igen.

Åkte hem. Käkade Dentastix och somnade. Matte har som vanligt grava fle på hörseln och påstod att jag snarkade, gör jag aldrig! Antingen var det nån av katterna eller så somnade hon och drömde om att nån snarkade. Skyll bara inte på en oskyldig hund!!

Skulle på eftermiddagsrunda. Det pågick nån julmarknad vid hembygdsgården. Gick en kortsväng, fanns inget som intresserade mej.

 

Men titta så hemskt! Ett hästmonster säkert ute efter hund till mellanmål. Avlägsnade mej snabbt och slapp upptäckt.

 

Snälla magiska fönstret öppna dej! Jag har precis haft en nära döden upplevelse och behöver tröstgodis. Hade tur det öppnades och jag fick mitt välbehövliga godis. Livet kändes genast mycket bättre.

 

Hemma igen och jag ska ha min tuggpinne. Men Alice Cooper tror att han är hund så han försöker alltid stjäla såna här ben. Händer ofta att han försöker slita dom ut munnen på mej eller Basse. Enligt matte så har han missuppfattat allt och tror att han är hund. Kan han väl tro att han är bara han inte snor det som är vårt. När vi käkar så hårdbevakar han för att se om vi lämnar en eller annan smula till honom. Alltså vi kommer inte åt katternas käk varför ska han då äta upp vårat??

För övrigt så fick matte veta att två av Alice Cooper och Nisses brorsor fortfarande behöver flytta hemifrån och samma med två av Mimmis syrror.

I morgon tänker jag mingla igen och ha en massa trevligt.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards